  • 1. Data: 2020-06-21 10:59:59
    Temat: Klimatyzator
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Planuje załozyc w mieszkaniu klimatyzator.
    Mieszkanie w bloku, sciany ocieplone rok temu ale mieszkanie bardzo
    ciepłe ze wzgledu na to ze pod podłoga biegn± najprawdopodobniej
    niezbyt dobrze zabezpieczone rury z ciepła woda.
    Zima praktycznie nie właczamy ogrzewania.

    Klimatyzator planuje załozyc w pokoju ("salonie") o powierzchni
    5,5Dx3,3Sx2,5W = 45m3. Całe mieszkanie ma 50m2 = 125m3.

    Okno w tym pokoju wystawione na południowy wschod przy czym przed
    oknami sa inne bloki, troche drzew a samo okno posiada rolete
    zewnetrzna która w słoneczne dni najczesciej do godziny 12 mamy w 3/4
    zamknieta.

    Jakiej mocy powinienem zainstalowac klimatyzator?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 2. Data: 2020-06-21 12:57:01
    Temat: Re: Klimatyzator
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 czerwca 2020 11:00:01 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > ciepĹ,e ze wzgledu na to ze pod podĹ,oga biegnÂ? najprawdopodobniej
    > niezbyt dobrze zabezpieczone rury z ciepĹ,a woda.
    > Zima praktycznie nie wĹ,aczamy ogrzewania.
    >
    > Klimatyzator planuje zaĹ,ozyc w pokoju ("salonie") o powierzchni
    > 5,5Dx3,3Sx2,5W = 45m3. CaĹ,e mieszkanie ma 50m2 = 125m3.
    >
    > Okno w tym pokoju wystawione na poĹ,udniowy wschod przy czym przed
    > oknami sa inne bloki, troche drzew a samo okno posiada rolete
    > zewnetrzna ktĂłra w sĹ,oneczne dni najczesciej do godziny 12 mamy w 3/4
    > zamknieta.
    >
    > Jakiej mocy powinienem zainstalowac klimatyzator?

    3,5kW - tak oczywiscie na oko. Tyle dałem na porównywalną powierzchnię.

    b.

  • 3. Data: 2020-06-21 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budyń b...@g...com ...

    > 3,5kW - tak oczywiscie na oko. Tyle dałem na porównywalną
    > powierzchnię.

    Przyznam ze tez tak myslałem.
    Od instalatora dostalem oferty na 4,6 i 5,2.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 4. Data: 2020-06-23 20:33:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    21 Jun 2020 08:59:59 GMT, Budzik

    > Klimatyzator planuje załozyc w pokoju ("salonie") o powierzchni
    > 5,5Dx3,3Sx2,5W = 45m3. Całe mieszkanie ma 50m2 = 125m3.

    Mam 3,5kW i robi mi w 70m2 lodówkę w niecałe 2h.
    Czyli instaluj najmniejszy, chyba że to szklarnia jakaś. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2020-06-23 21:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Mam 3,5kW i robi mi w 70m2 lodówkę w niecałe 2h.
    > Czyli instaluj najmniejszy, chyba że to szklarnia jakaś. :P

    Dzieki.
    Z ciekawości - czy to jest wprost zuzycie pradu - czyli taka klima
    pracujac na maksa zuzywa w danym momencie 3,2kW?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 6. Data: 2020-06-23 22:47:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > Dzieki.
    > Z ciekawości - czy to jest wprost zuzycie pradu - czyli taka klima
    > pracujac na maksa zuzywa w danym momencie 3,2kW?

    Producenci zwykle podają moc chłodzącą. Żeby poznać zużycie energii,
    trzeba by to podzielić przez COP. Ale ta wielkość jest efemeryczna,
    opisana na papierze ma luźny związek z rzeczywistością i praktyką.
    Zużycia prądu (mocy silnika) trzeba doszukiwać się gdzieś głębiej na
    karcie katalogowej. I pogodzić się z faktem, że moc motorka pomnożona
    przez zadeklarowany COP nie zawsze równa się mocy chładzącej z reklamy
    w gazetce supermarketu.

    Jarek

    --
    Kamyczek na polu i strażnik na straży
    Lodówka wciąż ziębi, kuchenka wciąż parzy

  • 7. Data: 2020-06-23 22:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

> [...]
    > się z faktem, że moc motorka pomnożona przez zadeklarowany COP nie
    > zawsze równa się mocy chładzącej z reklamy w gazetce supermarketu.

    Rozumiem, tak myslałem.
    Nie chodzi mi oczywiście o dokładnosc do kazdego wata, bardziej o rzad
    wielkosci.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 8. Data: 2020-06-23 23:22:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-06-23 o 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

    > Rozumiem, tak myslałem.
    > Nie chodzi mi oczywiście o dokładnosc do kazdego wata, bardziej o rzad
    > wielkosci.

    Spokojnie 2-3 razy mniej.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2020-06-23 23:27:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > Rozumiem, tak myslałem.
    > Nie chodzi mi oczywiście o dokładnosc do kazdego wata, bardziej
    > o rzad wielkosci.

    Och, ja bym tu zalecał rozwagę i powściągliwość. Sam nie zawsze
    do końca rozumiem, co na myśli miał producent (lub sprzedawca)
    podając którą wielkość. Potem jest tak, że komuś (w Usenecie)
    wychodzi, że niewielka (i całkiem fajna) pompa ciepła do wody
    użytkowej wyrzuca z siebie w ciągu godziny jako "chłód odpadow"
    powietrze o temperaturze circa 0°C i objętości typowego strychu.

    Dobrą praktyką przy zakupie urządzeń korzystających z cyklu
    Carnota (lub pretendujących do tego) jest zapytać sprzedawcę
    o moc elektryczną agregatu. Jeśli ją zna, to plus dla niego.
    To więcej mówi od domniemanej mocy chłodzącej. Tę łatwo można
    wyliczyć z *realnych* rarunków eksploatacyjnych. Nie zależy ona
    od takich rzeczy, jak stosowany czynnik roboczy, co wiedzieć
    warto.

    Jarek

    --
    Masz prawo nie rozumieć mnie,
    bo przecież wszystko się dziś zmienia,

  • 10. Data: 2020-06-24 06:20:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > wyliczyć z *realnych* rarunków eksploatacyjnych. Nie zależy ona
    > od takich rzeczy, jak stosowany czynnik roboczy, co wiedzieć

    O widzisz, to mnie zawsze zastanawiało w kontekscie chłodni i lodówek
    samochodowych.
    ZTCW tam sie stosuje dwa rozne czynniki, jeden do chłodni, taki typowo
    klimatyzacyjny i drugi do lodówek, które maja mozliwośc zamrazania etc.

    Rozumiem, ze fizyki nie oszukasz i czynnik który zamraza zuzywa po
    prostu wiecej energii i nie ma znaczenia ze jeden jest do takich
    zastosowac a drugi do innych?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją