  • 1. Data: 2020-06-21 18:06:06
    Temat: Piła łańcuchowa do trawy
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy ktoś testował taką głowicę?

    https://pl.aliexpress.com/item/33014038943.html

    Znamienne, że 90% komentarzy to Rosjanie....

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-06-21 18:46:20
    Temat: Re: Piła łańcuchowa do trawy
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 21 Jun 2020 18:06:06 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    >https://pl.aliexpress.com/item/33014038943.html

    Dostępne też są głowice z klasycznym łańcuchem:
    https://pl.aliexpress.com/item/4000963681377.html

    --
    Marek

  • 3. Data: 2020-06-21 20:14:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-06-21 o 18:06, Marek pisze:
    > Czy ktoś testował taką głowicę?
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/33014038943.html
    >
    > Znamienne, że 90% komentarzy to Rosjanie....

    Tylko po co? drzewka chcesz ścinać? jeśli tak to są noże czworokątne wg
    mnie dużo bezpieczniejsze od tych łańcuchów które mogą się w każdej
    chwili urwać.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2020-06-21 23:00:55
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-06-21 o 18:06, Marek pisze:
    > Czy ktoś testował taką głowicę?
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/33014038943.html
    >
    > Znamienne, że 90% komentarzy to Rosjanie....

    Może koszą nadkostki pospolite i podłydki płowe?

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2020-06-22 12:38:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 21 Jun 2020 20:14:51 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Tylko po co? drzewka chcesz ścinać? jeśli tak to są noże
    > czworokątne wg

    Ciąć grubszą trawę i krzaki. Żyłka do cięcia jest okej z tym że jest
    upierdliwa bo trzeba o ją rozwijać z głowicy uderzeniem w ziemię. No
    i szybko się skraca po wyciągnięciu co zmniejsza satysfakcję z
    cięcia.. Tarcza dobrze tnie ale mało efektywnie bo ma wąsk szpaler.
    Szukam innych rozwiązań co tną szerokim szpalerem a nie wymagają
    wyciągania czy częstego ostrzenia itp.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2020-06-22 13:15:58
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-06-22 o 12:38, Marek pisze:

> [...]
    > Tarcza dobrze tnie ale mało efektywnie bo ma wąsk szpaler. Szukam innych
    > rozwiązań co tną szerokim szpalerem a nie wymagają wyciągania czy

    Myślę, że bezpieczniejsze jest to.
    https://pl.aliexpress.com/item/33043902167.html

    Wolałbym jednak użyć tradycyjnej tarczy. Tam nie ma się co urwać i wbić
    w nogę, głowę, mur czy jakakolwiek inną przeszkodę lotu.

    --
    viktorius

  • 7. Data: 2020-06-22 13:33:54
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 21.06.2020 o 18:06, Marek pisze:

    > Czy ktoś testował taką głowicę?
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/33014038943.html
    >
    > Znamienne, że 90% komentarzy to Rosjanie....

    I sobie chwalą, ale... Nie wiem, czy producent tej "żyłki łańcuchowej"
    podaje, jakie obroty łańcuch wytrzymuje. A w kosie jest 8000 i więcej.
    Radzę na wsjej słuczaj - jak ci kupujący Rosjanie powiadają - używać
    przy koszeniu tym ustrojstwem porządnych butów skórzanych z cholewami.
    Choć rozpirzone części tego łańcucha rykoszetem mogą razić i po jajach.

  • 8. Data: 2020-06-22 14:54:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > szybko się skraca po wyciągnięciu co zmniejsza satysfakcję z cięcia..
    > Tarcza dobrze tnie ale mało efektywnie bo ma wąsk szpaler. Szukam innych
    Ale dlatego że jest dostosowana do mocy silnika, jak będzie szersza to
    Ci zaraz spadną obroty i przestanie ciąć tylko się owinie wokół głowicy.
    Ja nawet wysoką trawę koszę żyłką tylko kupiłem grubszą czworokątną,
    jedyna wada że trzeba ręcznie wyciągać z głowicy, ale tnie lepiej.

    > rozwiązań co tną szerokim szpalerem a nie wymagają wyciągania czy
    > częstego ostrzenia itp.
    Wg mnie zbyt niebezpieczne do normalnego użytkowania, już przy tarczy
    mam opory.

    --
    Janusz