  • 1. Data: 2020-06-20 20:17:24
    Temat: internet kablowy w domu
    Od: ks <b...@b...pl>

    Witam,

    Powoli mój dom staje sie zdatny do zamieszkania i chciałbym mieć dostęp
    do internetu kablowego.
    Z tego co się zorientowałem to jakieś 50m od granicy mojej działki jest
    końcowa studzienka w której jest kabel Orange-a (dawniej oczywiscie
    tpsa). Wolałbym np netie ale jest tylko Orange z tego co wiem w tej
    okolicy. Choć słyszałem że mozna miec netie na lini Orange-a?
    Pytanie jest jak Orange podchodzi do takiego tematu?
    Dociągniecie kabla to rozkopanie 50m drogi z kostki.
    Pani na infolini nic nie wie wg niej mogą podłączyć, lokalny dostawca
    netu mówi że ma umowe z orange i ogólnie to mógłby wykorzystując ich
    infrastrukturę dociagnac mi kabel ale mu sie nie oplaca i wg niego
    Orange też pewnie nie bedzie chciał dla jednego domu. Więc jak to jest?
    Mógłbym niby "zamówić" takie podłączenie w Orange ale chciałbym wiedzieć
    czy podłączą, bo jak nie to będę cos innego szukał a podobno oni po
    otrzymaniu zlecenia analizują czy są warunki techniczne czy sie opłace
    itd a to trwa ponoć trochę trwa.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 2. Data: 2020-06-20 20:36:15
    Temat: Re: internet kablowy w domu
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 20-06-2020 o 20:17, ks pisze:
> [...]
    > tpsa). Wolałbym np netie ale jest tylko Orange z tego co wiem w tej
    > okolicy. Choć słyszałem że mozna miec netie na lini Orange-a?

    Tak, można. Problem jest jak nastąpi uszkodzenie kabla, wtedy można
    czekać miesiącami na naprawę. Orange i Netia przerzucają się dokumentami
    i odszkodowaniami, a Ty musisz płacić abonament i ciągle składać
    reklamacje o zwrot abonamentu za niedziałającą usługę.

    > Pytanie jest jak Orange podchodzi do takiego tematu?
    > Dociągniecie kabla to rozkopanie 50m drogi z kostki.

    Inwestycja na 6 - 12 miesięcy: projekt, zgody w urzędach.

    > Pani na infolini nic nie wie wg niej mogą podłączyć,

    To dobrze. Ktoś oznaczył już Twój adres jako aktywny do podłączenia.

> [...]
    > infrastrukturę dociagnac mi kabel ale mu sie nie oplaca i wg niego
    > Orange też pewnie nie bedzie chciał dla jednego domu. Więc jak to jest?

    Złóż zamówienie i czekaj na odpowiedź.

> [...]
    > czy podłączą, bo jak nie to będę cos innego szukał a podobno oni po
    > otrzymaniu zlecenia analizują czy są warunki techniczne czy sie opłace

    Sprawdzenie warunków technicznych w Warszawie trwało ostatnio kilka dni.

    yabba

  • 3. Data: 2020-06-20 21:32:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisał:

> [...]
    > się dokumentami i odszkodowaniami, a Ty musisz płacić abonament
    > i ciągle składać reklamacje o zwrot abonamentu za niedziałającą

    Zawsze było odwrotnie. To znaczy UKE wyznaczył wysokość odszkodowań
    płaconych przez operatora sieci (Orange) na rzecz operatora WLR/BSA
    (Netia) -- kilkadziesiąt złotych za każdy dzień niedostępności usługi
    u jednego abonenta.

    Skutkiem tego jak kiedyś zgłosiłem w Netii awarię o drugiej w nocy
    *w piątek*, to o ósmej rano *w sobotę* na miejscu była ekipa wysłana
    przez Orange. Dla porównania -- jak wcześniej miałem po prostu linię
    TPSA (fizycznie ten sam drut), to zgłoszoną awarię likwidowali *198*
    dni, co zdaje się było jakimś lokalnym rekordem.

    W obu przypadkach przebieg naprawy wyglądał podobnie. Ktoś ukradł
    kabel. Trzeba było więc poprowadzić nowy. W jednym z opisanych
    wyżej przypadków kabel był zepsuty, a że tepsiarze nie mieli na
    magazynie innego zepsutego, więc musieli pociągnąć nowy sprawny,
    naprawili niejako przez przypadek.

    Coś się ostatnio zmieniło?

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2020-06-20 21:48:26
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > wyżej przypadków kabel był zepsuty, a że tepsiarze nie mieli na
    > magazynie innego zepsutego, więc musieli pociągnąć nowy sprawny,

    Ja znam 2 przypadki, że Orange nie opłacała się naprawa kabla i wolała
    płacić karę dla Netii. Netia dostawała od Orange więcej niż musiała
    zwracać klientowi, więc nawet na tym zarabiała.

    yabba

  • 5. Data: 2020-06-20 22:01:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisał:

    > Ja znam 2 przypadki, że Orange nie opłacała się naprawa kabla i wolała
    > płacić karę dla Netii. Netia dostawała od Orange więcej niż musiała
    > zwracać klientowi, więc nawet na tym zarabiała.

    Dlatego pytam, czy coś się zmieniło. Po prostu nie wiem, dawno już
    nie musiałem się w tym błocie taplać. Ale zważywszy, że miesięczne
    odszkodowanie (dla Netii) było na poziomie 2,5 tysiąca złotych, to
    albo ktoś w tym Orange już całkiem na łeb upadł, albo warunki się
    zmieniły. Z punktu widzenia Netii jest to oczywiście świetny biznes,
    ale nie sądzę, by mogła w jakiś sposób wpływać na opóźnienie usuwania
    usterek.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2020-06-20 22:55:44
    Od: ks <b...@b...pl>

    W dniu 2020-06-20 o 20:36, yabba pisze:

    > Inwestycja na 6 - 12 miesięcy: projekt, zgody w urzędach.

    To długo. Pytanie czy to tylko kwestia czasu czy mogą odmówić bo mało
    opłacalne?

    > To dobrze. Ktoś oznaczył już Twój adres jako aktywny do podłączenia.

    No może i tak ale wiem na 100% że do studzienki mam te 50m więc rozumiem
    że te 6-12 mcy nie do przeskoczenia?

    > Złóż zamówienie i czekaj na odpowiedź.

    Tak pewnie zrobię.

    > Sprawdzenie warunków technicznych w Warszawie trwało ostatnio kilka dni.

    Szczerze nie wiem ile to trwa (okolice Wrocławia). Z rozmowy z tym
    lokalnym dostawcą wynikało że dłużej.

    Dzieki za pomoc.

  • 7. Data: 2020-06-21 12:15:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 20 Jun 2020 20:17:24 +0200, ks <b...@b...pl> wrote:
    > Powoli mój dom staje sie zdatny do zamieszkania i chciałbym mieć
    > dostęp
    > do internetu kablowego.

    A co z internetem z powietrza w Twojej lokalizacji?

    --
    Marek

  • 8. Data: 2020-06-21 12:40:42
    Od: yabba <...@...pl>

    > Dlatego pytam, czy coś się zmieniło. Po prostu nie wiem, dawno już

    To było kilka lat temu.

    > nie musiałem się w tym błocie taplać. Ale zważywszy, że miesięczne
    > odszkodowanie (dla Netii) było na poziomie 2,5 tysiąca złotych, to
    > albo ktoś w tym Orange już całkiem na łeb upadł, albo warunki się

    Mogło się uszkodzić kilka par w kablu, a pozostałe 9xx dobrze działało.

    > zmieniły. Z punktu widzenia Netii jest to oczywiście świetny biznes,
    > ale nie sądzę, by mogła w jakiś sposób wpływać na opóźnienie usuwania
    > usterek.

    Netia nie opóźniała naprawy, tylko nie naciskała na Orange. W sumie to
    nie mieli jak naciskać oprócz kar wyższych niż koszt usługi.

    yabba

  • 9. Data: 2020-06-21 12:56:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-21 o 12:15, Marek pisze:

    > A co z internetem z powietrza w Twojej lokalizacji?

    A kto oferuje kablowy internet z powietrza?

  • 10. Data: 2020-06-21 13:38:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisał:

    > To było kilka lat temu.

    > Mogło się uszkodzić kilka par w kablu, a pozostałe 9xx dobrze działało.

    Przypadek raczej wydumany. Orange ma ogromne rezerwy kablowe, bo
    z usług TPSA zrezygnowało ponad połowa abonentów. Tam gdzie w ogóle
    dochodzi jakiś kabel, są też wolne pary. Już prędzej uwierzę w to,
    że gdzieś do wsi szedł kabel 9xx par, ale abonentów zostało kilku.
    Jak ktoś w końcu ukradł tą pytę, to stwierdzili, że nie opłaca się
    kłaść nowej (puszczenie cienkiej wiąchy to by był dyshonor).

    > Netia nie opóźniała naprawy, tylko nie naciskała na Orange. W sumie
    > to nie mieli jak naciskać oprócz kar wyższych niż koszt usługi.

    Nie naciska, ale musi zgłosić, żeby rozpocząć procedurę odszkodowawczą.
    A dla Orange większym obciążeniem finansowym jest awaria abonenta
    Netii, niż własnego. To pozwala wnioskować, które łącze powinno być
    bardziej bezawaryjne. Oczywiście przy założeniu, że Orange daiała
    racjonalne. Tylko nie wiem, czy takie założenie jest racjonalne.

    --
    Jarek