eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieinternet kablowy w domu › Re: internet kablowy w domu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin.stu.neva.r
    u!news.nvg.ntnu.no!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.ne
    ostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neo
    strada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: internet kablowy w domu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    References: <5eee52be$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5eee5722$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5eee680d$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    From: yabba <...@...pl>
    Date: Sun, 21 Jun 2020 12:40:42 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.9.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 54
    Message-ID: <5eef392d$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.74.4.142
    X-Trace: 1592736045 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 525 89.74.4.142:54944
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:564353
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 20-06-2020 o 22:01, Jarosław Sokołowski pisze:
    > yabba napisał:
    >
    >>>>> Wolałbym np netie ale jest tylko Orange z tego co wiem w tej
    >>>>> okolicy. Choć słyszałem że mozna miec netie na lini Orange-a?
    >>>>
    >>>> Tak, można. Problem jest jak nastąpi uszkodzenie kabla, wtedy
    >>>> można czekać miesiącami na naprawę. Orange i Netia przerzucają
    >>>> się dokumentami i odszkodowaniami, a Ty musisz płacić abonament
    >>>> i ciągle składać reklamacje o zwrot abonamentu za niedziałającą
    >>>> usługę.
    >>>
    >>> Zawsze było odwrotnie. To znaczy UKE wyznaczył wysokość odszkodowań
    >>> płaconych przez operatora sieci (Orange) na rzecz operatora WLR/BSA
    >>> (Netia) -- kilkadziesiąt złotych za każdy dzień niedostępności usługi
    >>> u jednego abonenta.
    >>>
    >>> Skutkiem tego jak kiedyś zgłosiłem w Netii awarię o drugiej w nocy
    >>> *w piątek*, to o ósmej rano *w sobotę* na miejscu była ekipa wysłana
    >>> przez Orange. Dla porównania -- jak wcześniej miałem po prostu linię
    >>> TPSA (fizycznie ten sam drut), to zgłoszoną awarię likwidowali *198*
    >>> dni, co zdaje się było jakimś lokalnym rekordem.
    >>>
    >>> W obu przypadkach przebieg naprawy wyglądał podobnie. Ktoś ukradł
    >>> kabel. Trzeba było więc poprowadzić nowy. W jednym z opisanych
    >>> wyżej przypadków kabel był zepsuty, a że tepsiarze nie mieli na
    >>> magazynie innego zepsutego, więc musieli pociągnąć nowy sprawny,
    >>> naprawili niejako przez przypadek.
    >>>
    >>> Coś się ostatnio zmieniło?
    >>
    >> Ja znam 2 przypadki, że Orange nie opłacała się naprawa kabla i wolała
    >> płacić karę dla Netii. Netia dostawała od Orange więcej niż musiała
    >> zwracać klientowi, więc nawet na tym zarabiała.
    >
    > Dlatego pytam, czy coś się zmieniło. Po prostu nie wiem, dawno już

    To było kilka lat temu.

    > nie musiałem się w tym błocie taplać. Ale zważywszy, że miesięczne
    > odszkodowanie (dla Netii) było na poziomie 2,5 tysiąca złotych, to
    > albo ktoś w tym Orange już całkiem na łeb upadł, albo warunki się

    Mogło się uszkodzić kilka par w kablu, a pozostałe 9xx dobrze działało.

    > zmieniły. Z punktu widzenia Netii jest to oczywiście świetny biznes,
    > ale nie sądzę, by mogła w jakiś sposób wpływać na opóźnienie usuwania
    > usterek.

    Netia nie opóźniała naprawy, tylko nie naciskała na Orange. W sumie to
    nie mieli jak naciskać oprócz kar wyższych niż koszt usługi.

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1