    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: internet kablowy w domu
    Date: Sun, 21 Jun 2020 13:38:39 +0200

    yabba napisał:

    > To było kilka lat temu.

    > Mogło się uszkodzić kilka par w kablu, a pozostałe 9xx dobrze działało.

    Przypadek raczej wydumany. Orange ma ogromne rezerwy kablowe, bo
    z usług TPSA zrezygnowało ponad połowa abonentów. Tam gdzie w ogóle
    dochodzi jakiś kabel, są też wolne pary. Już prędzej uwierzę w to,
    że gdzieś do wsi szedł kabel 9xx par, ale abonentów zostało kilku.
    Jak ktoś w końcu ukradł tą pytę, to stwierdzili, że nie opłaca się
    kłaść nowej (puszczenie cienkiej wiąchy to by był dyshonor).

    > Netia nie opóźniała naprawy, tylko nie naciskała na Orange. W sumie
    > to nie mieli jak naciskać oprócz kar wyższych niż koszt usługi.

    Nie naciska, ale musi zgłosić, żeby rozpocząć procedurę odszkodowawczą.
    A dla Orange większym obciążeniem finansowym jest awaria abonenta
    Netii, niż własnego. To pozwala wnioskować, które łącze powinno być
    bardziej bezawaryjne. Oczywiście przy założeniu, że Orange daiała
    racjonalne. Tylko nie wiem, czy takie założenie jest racjonalne.

    --
    Jarek