  • 1. Data: 2020-06-20 20:38:55
    Temat: Najtańsze kafelki podłogowe do kotłowni
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Czy w jakiejść sieciówce widział ktoś ostatnio gres/kafelki podłogowe z
    przeznaczeniem do kotłowni? Czyli *najtańsze*, wzór dowomy, mogą być w
    teletubisie.

    Chwilowo widzę "gres techniczny" w OBI za 14zł/m2. Są gdzieś tańsze?
    Jedyne co wymagam to aby były w miarę równe.

  • 2. Data: 2020-06-20 21:38:17
    Temat: Re: Najtańsze kafelki podłogowe do kotłowni
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-06-20 o 20:38, heby pisze:
> [...]
    >
    > Chwilowo widzę "gres techniczny" w OBI za 14zł/m2. Są gdzieś tańsze?
    > Jedyne co wymagam to aby były w miarę równe.

    za 13 zł.

    https://www.obi.pl/plytki-podlogowe/ceramika-color-g
    res-szkliwiony-rici-cream-33-3-cm-x-33-3-cm/p/561493
    8

    ale ile potrzebujesz (maja kilkanaście m2) i skąd jesteś?

  • 3. Data: 2020-06-20 21:47:01
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    >
    > Chwilowo widzę "gres techniczny" w OBI za 14zł/m2. Są gdzieś tańsze?
    > Jedyne co wymagam to aby były w miarę równe.

    a tu masz po 9,90. można nawet szachownicę zrobić.
    https://nexterio.pl/0,19881,Gresy.html?params=sort:5
    &cid=19881&beforePages=true&s=3

  • 4. Data: 2020-06-20 22:32:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/06/2020 21:38, t-1 wrote:
    > za 13 zł.

    E to prawie to samo, miałem nadzieje na jakiś odpad za 5zł/m2
    sprzedawany jako VII gatunek ;)

    > ale ile potrzebujesz (maja kilkanaście m2) i skąd jesteś?

    Jak ma być za 13zł to za 14zł mam tego kilkanaście paczek 2km od domu :D

  • 5. Data: 2020-06-21 14:07:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    >
    > Chwilowo widzę "gres techniczny" w OBI za 14zł/m2. Są gdzieś tańsze?
    > Jedyne co wymagam to aby były w miarę równe.

    Jaka powierzchnia tej kotłowni: 2000, 5000, 10000m2, że tak liczysz
    każdą złotówkę?

    Zazwyczaj poniżej 10zł to już same odpady. Albo krzywe lub nie
    trzymające wymiaru jak cholera, albo poszczerbione lub też jakieś
    końcówki serii na wyprzedaży, które się nie sprzedawały.

    Koszt płytek nawet tych kupionych po 14 czy 15zł w stosunku do
    pozostałych kosztów jest symboliczny. Kupując najbardziej popularne
    płytki gresowe masz ten komfort, że nie musisz trzymać zapasów, bo za 5,
    10 czy 20 lat będziesz mógł dokupić takie same lub tak podobne na tyle,
    że różnica nie będzie się rzucać w oczy. Kotłownia to specyficzne
    miejsce w którym płytki są najbardziej narażone na uszkodzenia
    mechaniczne czy też nieusuwalne zanieczyszczenia rdzą i często bywa, że
    jakąś płytkę trzeba wymienić po latach.

    Sam już tego kilkakrotnie doświadczałem.

  • 6. Data: 2020-06-21 15:59:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/06/2020 14:07, Uzytkownik wrote:
    > jakąś płytkę trzeba wymienić po latach.

    To inaczej spróbujmy:

    Jakie płytki dostanę po latach? Są jakieś z gwarancją produkcji na 30 lat?

    W hipermarketach czasem wymieniaja płytki na podłodze na identyczne.
    Albo mja zapas, albo sa takie płytki z długą produkcją.

  • 7. Data: 2020-06-21 21:31:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-06-21 o 15:59, heby pisze:

> [...]
    >
    > W hipermarketach czasem wymieniaja płytki na podłodze na identyczne.
    > Albo mja zapas, albo sa takie płytki z długą produkcją.

    Chyba żadne nie mają gwarancji produkcji na 30 lat, ale najtańsze płytki
    z gresu technicznego w standardowym rozmiarze 30cm x 30cm lekko
    nakrapiane: szare, grafitowe, beżowe - były, są i będą. Może nie
    dostaniesz idealnie takich samych, ale zawsze dostaniesz inne prawie
    identyczne. Nie bierz płytek ze wzorkami, bo później mogą być problemy z
    dokupieniem. (Mogą być passe dla rządu - to tak na marginesie tych
    teletubisiowych ;)

    Mam takie płytki zarówno w kotłowni, w garażu oraz w budynkach
    gospodarczych. Już się zdarzyło kilka razy wymieniać płytki pojedynczo
    czy też po kilka-kilkanaście sztuk. To coś upadło i płytka pękła, a to
    stopień na schodach się wyszczerbił. To rura wody przerdzewiała i
    kopałem w kotłowni, aby ułożyć nowe rury. Oczywiście zrywając pas
    płytek. Brałem kawałek starej płytki pod pachę i w najbliższym markecie
    dokupowałem najbardziej podobne. Różnice tak niewielkie,  że jak komuś
    nie powiem, że ta czy ta płytka była wymieniona to by się nawet nie
    zorientował. Różnice tylko w gradacji nakropień jak się dokładnie
    przyjrzy z bliska.