    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: internet kablowy w domu
    Date: Sat, 20 Jun 2020 21:32:45 +0200

    yabba napisał:

    > Tak, można. Problem jest jak nastąpi uszkodzenie kabla, wtedy
    > można czekać miesiącami na naprawę. Orange i Netia przerzucają
    > się dokumentami i odszkodowaniami, a Ty musisz płacić abonament
    > i ciągle składać reklamacje o zwrot abonamentu za niedziałającą
    > usługę.

    Zawsze było odwrotnie. To znaczy UKE wyznaczył wysokość odszkodowań
    płaconych przez operatora sieci (Orange) na rzecz operatora WLR/BSA
    (Netia) -- kilkadziesiąt złotych za każdy dzień niedostępności usługi
    u jednego abonenta.

    Skutkiem tego jak kiedyś zgłosiłem w Netii awarię o drugiej w nocy
    *w piątek*, to o ósmej rano *w sobotę* na miejscu była ekipa wysłana
    przez Orange. Dla porównania -- jak wcześniej miałem po prostu linię
    TPSA (fizycznie ten sam drut), to zgłoszoną awarię likwidowali *198*
    dni, co zdaje się było jakimś lokalnym rekordem.

    W obu przypadkach przebieg naprawy wyglądał podobnie. Ktoś ukradł
    kabel. Trzeba było więc poprowadzić nowy. W jednym z opisanych
    wyżej przypadków kabel był zepsuty, a że tepsiarze nie mieli na
    magazynie innego zepsutego, więc musieli pociągnąć nowy sprawny,
    naprawili niejako przez przypadek.

    Coś się ostatnio zmieniło?

    --
    Jarek