    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Konektory MC4 przy rozdzielnicy DC
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Wed, 28 Jul 2021 09:19:00 +0200

    Tue, 27 Jul 2021 20:52:07 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Nie, na wejściu i wyjściu rozdzielnicy DC.

    Czyli nadal po stronie DC, OK. To jak pisałem, Fronius ma zaciski, chyba
    jako jedyny. Reszta ma konektory. SMA (i kiedyś Zever) ma konektory, ale
    SunClick nie MC4 -- znaczy one wyglądają podobnie na pierwszy rzut oka, ale
    nie są kompatybilne -- zaleta jest taka, że nie potrzeba do nich zaciskarki
    bo są włąśnie na "klik".

    > Temat nieaktualny :-) - dałem te konektory, chociaż kłóći się to z moim
    > rozsądkiem.
    > Dodatkowe 4 złącza (na string) wg mnie niepotrzebne.

    To prawda, ale też te konektory przy skrzynkach nie są narażone na "wpływy
    zewnętrzne" -- są zdecydowanie mniejszym zagrożeniem niż konektory na
    dachu. Skoro konektory pod panelami trzymają się wiele lat, to te przy
    skrzynkach nie zrobią różnicy. Za to będzie można szybko rozłączyć jakby
    co... tylko kluczyk sobie kup i zawieś na sznureczku jak młotek do
    rozbijania szyb w autobusach. ;)

    > Odpaliłem po 16-tej połowę PV - jeden string 7,5 kW. Max jaki dzisiaj
    > zobaczyłem to 3,7kW :-)

    Cóż, u mnie elektrownia blisko 11kW (ESW) -- rzadko kiedy widzę 8kW na
    falowniku (stąd falownik 8.2kW).

    --
    Pozdor
    Myjk