    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kotłowe horrendum
    Date: Mon, 04 Nov 2013 10:43:20 +0100

    > Mi to zwisa generalnie, bo mieszkam w bloku, ale te setki
    > męczących się ludzi chyba świadczą, że to nie baletnica
    > jest winna, ale jednak krawcowa :P

    Wiesz co, przesadzasz.
    Nawet w zrobionym samodzielnie kotle, z kupionym podstawowym
    sterownikiem jest święty spokój z paleniem.
    Parametry dostępne i wystarczające to ilość powietrza, ilość paliwa,
    temperatury oraz czas cyklu. To minimum wystarcza aby dało się
    zaprogramować kocioł.
    Proces nie jest też tak czuły na jakość paliwa jak piszecie,
    przetestowałem różne gatunki i najlepiej mi się pali na najgorszym
    (teoretycznie, tak wskazuje cena), ale nie było problemu palić jakimkolwiek.

    Generalnie wygląda to tak, że zasypuje się pojemnik na węgiel, wybiera
    popiół i raz na miesiąc czyści.
    Teraz uwaga, na kotle jest ustawione 41C, przy 42C się wyłącza.
    Na duży (300mkw) dom zbudowany 30 lat temu i nieocieplony zużywam 6.5t
    ekogroszku i gdyby nie to, że zrobiłem sobie mały popielnik, to po
    zasypaniu 2 dni nie było by do czego zaglądać. Naprawdę nie opłaca mi
    się cokolwiek zmieniać/ocieplać.

    Faktem natomiast jest to, że jest brudno w kotłowni, zawsze będzie.
    Dlatego w nowej siedzibie jest planowane coś innego - tylko z tego powodu.

    Miłego.
    Irek.N.