  • Data: 2011-08-19 13:06:31
    Temat: Re: Krotność wymiany powietrza
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:5a65.000001ab.4e4e5ce4@newsgate.onet.pl...

    > Tych co ustawę pisali spytaj po co/ Jak by nie było po co to by inaczej
    > napisali. Według przepisów potrzebujesz pewno ze 400 a robisz z
    > oszczędności
    > 100. Jasne, zaraz napiszesz że ci od przepisów to półgłówki.
    >
    > --

    > Tych co ustawę pisali spytaj po co/ Jak by nie było po co to by inaczej
    > napisali. Według przepisów potrzebujesz pewno ze 400 a robisz z
    > oszczędności
    > 100. Jasne, zaraz napiszesz że ci od przepisów to półgłówki.

    szukam rozwiazania do ogrzewania ciepłej wody poza sezonem grzewczym.
    tak sie zastanawiam nad pexami produkcji powiedzmy diamond i wavin , cena
    rozbieżna o 100% a podobno wychodzą z jednej fabryki, co o tym sądzicie cczy
    jest sens płacić za wavina?
    Biorę pod uwagę kolektory słoneczne, obecnie można uzyskac na nie
    dofnansowanie (realnie 35%). Koszt solarów razem ze zbiornikiem
    W sobotę wprowadziliśmy się do naszego nowego domu.

    W sobotę także z powodu tego że w domu panuje olbrzymia wilgotność
    (97-99%) odpaliłem wieczorem piec na ekogroszek. Ustawiłem piec na 50
    stopni , wodę CWU wyłączyłem i zacząłem wygrzewać.
    W całym domu mam podłogówkę + jeden grzejnik w łazience. Dodatkowo
    sterownik pogodowy.
    Jako że temperatury są dość wysokie i pogodówka raczej by nie
    pozwoliła na mocne wygrzewanie przełączyłem sterowanie zaworem
    czterodrogowym na sterowanie ręczne i ustawiłem max ciepło.

    Piec osiągnął zadaną temperaturę w rury poszła woda o temp 50
    stopni ...

    Tyle że mimo że wieczorem włączyłem piec to w domu nadal było zimno i
    wilgotno (no może poza kotłownią).

    Nie wiem czy coś jest zamknięte lub źle ustawione , ale nie poczułem
    żadnego ciepła w podłogach :(

    Otworzyłem skrzynkę gdzie jest rozdzielacz podłogówki (górna listwa z
    rotometrami była gorąca) a dolna listwa z zaworami do termostatów była
    zimna. Zawory (białe plastikowe) wszystkie są poodkręcane (w lewą
    stronę na max) , czyli chyba prawidłowo.
    Rotametry nie były ustawiane , sa chyba ustawione na 5 ...

    Czy dolna listwa powinna być zimna ? Bo chyba dolna i górna listwa
    stanowią zakończenie pętli podłogówek i jednak dolna listwa też
    powinna być ciepła ...

    Dziś kupuję więcej ekogroszku i będę dalej palił , ale chciałbym aby
    ciepło szło w podłogi i po pomieszczeniach a nie zostawało w kotłowni
    i szło w komin ...

    Czy coś jest nie tak , czy to musi "trwać" aby zaczęły być ciepłe
    podłogi czy jednak wołać hydraulika
    wyszedł by ok. 8 tys. Mam też możliwość kupienia w dobrej cenie pompy
    ciepła woda-powietrze, np. zestaw firmy Chigo, moc 3,5 kW, zbiornik
    100 l razem z pompą za ok. 4300. W tej konfiguracji jest troche mały
    zbiornik, ale może by sie dało wymienic go na większy.
    Mam dylemat przy wyborze rozwiązania, bo trzeba uwględnić różne
    czynniki a nie mam pełnej wiedzy an ten temat żeby to ocenić, np.
    trzeba by wiąc pod uwagę trwałość rozwiązania, solary podobno
    wytrzymują do 20 lat, nie wiem jak jest z pompa ciepła. Dochodzą do
    tego koszty eksploatacyjne, prąd, wymiana płynu w solarach.
    Bardzo proszę o wypowiedzi, za i przeciw. z góry dziękuje za
    wypowiedzi. Pozdrawiam

    Nie ja robie a Adam robi. A tak z ciekawosci, skad wiesz, ze masz zgodna z
    przepisami ilosc wymian? Jak to zmierzyles?
    Zastanow sie przy okazji po kiego wentylowac nieuzywane pomieszczenia, albo
    wtedy kiedy nie ma nikogo w domu, albo jest tylko jedna osoba? Nie czytalem
    co prawda, ale podejzewam, ze ustawa dotyczy jakichs zalozen projektowo -
    wykonawczych a nie uzytkowych, bo sa zwyczajnie bez sensu. Wentylowac caly
    dom, gora, dol jak siedzi sie w kuchni.

    Pozdro.. TK