  • 1. Data: 2011-08-18 13:18:34
    Temat: Krotność wymiany powietrza
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    Czy można przyjąć średnią dla całego mieszkania albo domu krotność wymiany
    powietrza na poziomie 1. Czyli wymiana całej objętości powietrza raz na godzinę.
    Bez bujania się ze szczegółami że w kuchni więcej, w ubikacji też więcej a w
    pokoju mniej. Nie gotuje się przecież i nie sra całą dobę. Taka uśrednia wartość
    = 1. Czy to będzie za mało za dużo czy w sam raz?

  • 2. Data: 2011-08-18 13:52:03
    Temat: Re: Krotność wymiany powietrza
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Czy można przyjąć średnią dla całego mieszkania albo domu krotność wymiany
    > powietrza na poziomie 1.

    A do czego ci potrzebna ta wartość? W praktyce posiadacze wentylacji
    mechanicznej zwykle oscylują średnio wokół 0,25-0,5 wymiany i najczęściej to
    wystarcza. Jak przychodzi dużo gości, sporo się pali i oddycha albo smaży
    rybę, to pewnie warto wymianę okresowo zwiększyć.
    Pozdr.
    Krzysiek
    PS. Nie mam wentylacji mechanicznej, choć bardzo bym chciał.

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6388
    (20110818) __________

  • 3. Data: 2011-08-18 14:00:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pokoju mniej. Nie gotuje się przecież i nie sra całą dobę. Taka uśrednia wartość
    > = 1. Czy to będzie za mało za dużo czy w sam raz?

    a co, obliczasz ze sie nie opłaca? :-)))) No niech bedzie ze jest 1x wymiana bedzie
    ok. Przypomnę ze u mnie na stronie leży arkusz excela z szacunkami dotyczącymi zysków
    rekuperatora. Dane pogodowe z kilku lat dla wrocławia. Arkusz leży tu:
    http://budyn.riders.pl/obliczreku.xls Na pewno ceny nosnikow energii sie zmieniły,
    gdyby komus sie chciało i mi poda aktualne to zrobie update

    b.

  • 4. Data: 2011-08-18 19:25:36
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    wirusow 6388 (20110818) __________

    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

    Tak chciałbym wiedzieć. Piszesz że 0,25 do 0,5 wystarcza. Ale wystarcza do
    czego? Na łodziach podwodnych w czasie wojny było na pewno mniej i też
    wystarczało. Chciałby wiedzieć ile potrzeba do komfortu. Wiadomo że powyżej
    jakiejś ilości wymian nic się nie będzie zmieniało. Ciekawi mnie ile potrzeba
    żeby było komfortowo.

  • 5. Data: 2011-08-18 19:30:41
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >wrocławia. Arkusz leży tu: >http://budyn.riders.pl/obliczreku.xls Na pewno
    >ceny nosnikow energii sie zmieniły, gdyby komus sie chciało i mi poda

    Przejzalem home strone i bardzo podoba mi sie klimat. Opis Maroka super. :-)
    Na wiecej nie mam dzis ochoty, ale wroce niebawem. Mam kolesi latajacych
    poczatkowo lotniami a teraz samolotami (jeden chyba?). Fajnie miec pasje,
    ale po lotach samolotem nad morzem jakos nie moge sie skusic do kolejnych
    razow.
    Przy okazji gratuluje trzeciego syna, co prawda spoznione ale w lipcu 2005
    roku nic nie wiedzialem.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2011-08-18 19:33:42
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    sie zmieniły, gdyby komus sie chciało i mi poda aktualne to zrobie update
    Może zmieniłem zdanie na temat wentylacji mechanicznej, wolno mi. To nie może
    być " no niech będzie że 1". kolega wyżej napisał że od 0,25 do 0,5. Idzie to
    policzyć bo są podane krotności. Tylko głupio podane/ W kuchni od 5 do 10 razy.
    Może w kuchni w restauracji. Gdzieś wyczytałem że w łazienkach z natryskami 20
    razy. To w domu jak nikt nie bierze prysznica to też ma przeciąg być? Chciałbym
    sie dowiedzieć czy jeśli średnio przyjmę 1 to będzie dobrze za dużo czy za mało.
    Ale nie że może będzie dobrze, chyba będzie dobrze. Tylko wprost. Tak 1 to
    dobrze albo 0,8 jest w sam raz.

  • 7. Data: 2011-08-18 19:39:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > mało.
    > Ale nie że może będzie dobrze, chyba będzie dobrze. Tylko wprost. Tak 1 to

    Ja cie stary, no wez to przeczytaj sam jeszcze raz. Toz to stylistyczne
    gowno jest kompletnie nie zrozumiale. Jestes ograniczony umyslowo, ze nie
    dociera do Ciebie potrzeba prawidlowego cytowania w usenecie? W powyzszym
    tekscie nie wiadomo co jest Twoje a co poprzednika, a podobno cytujesz po to
    by bylo wszystko zrozumiale.

    TK

  • 8. Data: 2011-08-18 19:48:36
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    Teraz zadowolony. Chyba tak. Wiesz o co mi chodzi. Chciałbym wiedzieć ile trzeba
    przyjąć wymian powietrza na godzinę. Pomiędzy 0,25 a 1 jest duża rozbieżność.
    Jak bym zaczął liczyć według tabelki to bzdury wyjdą. Jak ktoś się zna to od
    razu powie ile z dokładnością do 30%. Mnie nie idzie o aptekarskie liczenie do 3
    miejsca po przecinku. To ile przyjąć?

  • 9. Data: 2011-08-18 20:18:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Teraz zadowolony. Chyba tak.

    Teraz jest git, acz kolwiek dobrze jest zostawiac np. ostatnie zdanie.

> [...]
    > od
    > razu powie ile z dokładnością do 30%. Mnie nie idzie o aptekarskie

    Nie wiem ile przyjac bo mi wystarcza grawitacja. Uwazam tez, ze w duzej
    mierze potrzeba wentylacji mechanicznej to czysty marketing. Bywalo tu juz,
    ze dowiadywalem sie jaka to konieczna i podstawowa wrecz instalacja i jak to
    bez niej wszystko gnije i smierdzi. Widac po tym, ze spece od sprzedazy
    robia dobrze swoja robote, bo pozbawiaja nawet umiejetnosci samodzielnego
    myslenia i wyciagania wnioskow z dotychczasowego zycia. A ze marketing jako
    nauka i dzial ekonomi sluzy nie tylko reklamie i promowaniu ale takze
    tworzeniu potrzeb to o tym juz swego czasu pisalem. Cos jak masz telefon z
    klawiatura to jestes wiesniak, Nokia jest wiesniacka, bo teraz potrzebujesz
    tego gownianego turbo nano duper cfancys telewizora dotykowego, super hiper
    do odbierania w samochodzie. Nie mniej jednak wentylacja mechaniczna niemal
    pod kazdym wzgledem bedzie lepsza od grawitacyjnej, co nie znaczy, ze jest
    konieczna. W wiekszosci podejzewam przypadkow wentylacja grawitacyjna spelni
    zadanie wentylacji calkowicie. Ale jezeli ktos chce miec mechaniczna, byc
    moze ma tez jakies subiektywne powody to ja nie zamierzam tego negowac jako
    pierwszy prorok narodu. Poki nikt nie wypisuje glupot o glodzie, smrodzie i
    oszczednosciach rzedu 80% czy nawet 50% to nie mam zamiaru nic negowac. Sa
    zreszta dosc namacalne przyklady, gdzie zastosowanie wentylacji mechanicznej
    bedzie lepsze od grawitacyjnej. Przyklady: brak ciagu wstecznego w kominach,
    brak przemarzajacych kominow na poddaszu, brak przeciekajacych kominow, brak
    halasow z ulicy, lepszy klimat latem z GWC, mozliwosc zwiekszenia wymian w
    czasie imprez i na pewno pare innych rownie waznych. Inna sprawa, ze dla
    kominka i tak zwykle trzeba robic komin wewnatrz i przy odpowiednim ukladzie
    pomieszczen ten jeden ma szanse wystarczyc. Ale u mnie np. kominow jest
    cztery. Dwa z nich juz ciekly, pozostaly jeszcze dwa.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2011-08-18 20:27:21
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > razu powie ile z dokładnością do 30%. Mnie nie idzie o aptekarskie liczenie do 3

    Myśle - uwaga: to rozważania takie na oko - ze do normalnego uzytkowania domu
    wystarczy wymiana 0,5 do 1. Podczas imprez więcej. I jak zwykle wiele zależy od
    własciciela lokalu, jego preferencji temperaturowo-wilgotnosciowych itd.

    b.