  • Data: 2021-01-04 10:24:45
    Temat: Re: Kto się myli?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-01-03 23:52, Zenek Kapelinder wrote:
    > Rumunii czy Szwajcarzy
    > https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia
    /wynajem-a-wlasne-mieszkanie-bogaci-wybieraja-wynaje
    m-my-odwrotnie/z6k1310.amp

    Nikt się nie musi mylić. Wynajem ma sens kiedy człowiek chce mieszkać
    określony czas w dużych miastach, potrzebuje być mobilny etc.

    Ja mam 40 na karku, mieszkam sobie na wsi otoczonej lasem, po sąsiedzku
    z miastem powiatowym i nie planuję się już stąd wyprowadzać. Wynajem w
    moim przypadku kompletnie nie ma sensu ekonomicznego. Za 20 lat
    'odstępnego' mógłbym tu kupić działkę i postawić mały domek.

    Jak ktoś wybiera spokojne i stabilne życie w jednym miejscu to dodawanie
    to tego równania pośrednika który kupi lokal i będzie na nim zarabiał
    nie może się kalkulować na dłuższą metę.

    W naszych warunkach (oraz zapewne rumuńskich) własny dom czy mieszkanie
    to też rodzaj zabezpieczenia emerytalnego, który w ekstremalnych
    przypadkach można sprzedać czy wziąć odwróconą hipotekę. W Szwajcarii
    jest (zakładam) nieco stabilniej więc można liczyć że tamtejsza
    emerytura będzie, pozwoli na przeżycie, a ochrona lokatorów jest na
    jakimś sensownym poziomie.