  • Data: 2020-06-29 08:58:00
    Temat: Re: Mała Fotowoltaika z duzym potencjałem
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    28 Jun 2020 18:59:44 GMT, Budzik

    > Dziekuje, to wiele mi wyjasniło.
    > Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - ile mogłoby kosztować podłączenie
    > takiej instalacji gdybym we własnym zakresie kupił wszystko pomontował,
    > poprzeprowadzał przewody a ktos musiałby tylko sprawdzic, podłączyc i
    > podbic papier?

    Podbicie papieru wiąże się z wzięciem odpowiedzialności za Twój montaż,
    dlatego niewielu chce to robić. Weź pod uwagę, że niemało trzeba jednak
    zainwestować w sprzęt, choćby w zabezpieczenia (chyba że na gruncie robisz,
    to oczywiście nie). Mnie same liny 1500 zł kosztowały, ale że robiłem
    zakupy w sumie pod 7 instalacji (5 już mam zrobionych ale ciągle ktoś chce
    następną) ;) to się te koszty jakoś rozłożyły. Same narzędzia do przewodów
    PV kupiłem za 2200 zł. Do jednej instalacji to nie warto jednak, i jeszcze
    dochodzi VAT 23% na to wszystko. Chyba lepiej poszukać małej lokalnej
    firmy, obejrzeć jak robią i pilnować przy pracy.

    Pytanie skąd mieszkasz, bo jak nie daleko (Wawy) to mógłbym się
    pofatygować.

    --
    Pozdor
    Myjk