  • Data: 2020-06-30 10:56:28
    Temat: Re: Mała Fotowoltaika z duzym potencjałem
    Od: Gregorius <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-06-28 o 08:59, Budzik pisze:
    > Mysle o założeniu rodzicom paneli fotowoltaicznych.
    > Oni zuzywaja naprawde nieduzo prądu.
    >
    > Pomyslałem ze załozyłbym im jakies 2-2.5kW ale zalezałoby mi na tym,
    > zeby falownik był przystosowany do tego ze za jakis czas dołoze
    > dodatkowe panele, nawet do 10kW.

    Przy standardowych falownikach raczej rozbijesz się o problem napięcia
    na stringu - bedzie za mało paneli żeby większy falownik wystartował a
    nawet jak wstanie to efektywność poleci na psyk.

    Generalnie instalacje robi się w drugą stronę czyli moc paneli 15-20%
    większa od mocy falownika a jak instalacja wschód-zachód do nawet można
    przewymiarować o 50% bo nie bedize styuacji że wszystkie panele będą
    działać z pełną mocą.

    Jak chcesz "cykać" po klika paneli co jakiś czas to raczej idź w
    mikrofalowniki,

    --
    Gregorius