  • Data: 2020-10-11 04:49:28
    Temat: Re: My tu gadu gadu
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 10 października 2020 06:38:51 UTC-5 użytkownik Jacek napisał:
    > Ja mieszkam w okolicy, gdzie jest około 200 domów jednorodzinnych i
    > całość jest zasilana ze stacji z transformatorem 630 kVA.
    > Tak więc kalkulator do ręki i liczyć, a w zasadzie, to na palcach wystarczy.

    Zanadto uprosciles.

    Standardowe zapotrzebowanie na prad to okolo 1000W na dom o ile nie bierzemy pod
    uwage grzania. Czyli tam jest jeszcze 50% zapasu.

    Wszyscy naraz tosterow czy spawarek nie wlacza wiec ten zapas starcza bez problemu.

    Taka ladowarka naladuje auto w 15-30 minut. Problem moze byc jak sie 20% domostw na
    elektryki przerzuci. Wtedy oni skonsumuja te 50% zapasu.

    Ale wtedy sie postawi wieksza podstacje. Po drodze skladniki stale na rachunkach
    podskocza.