    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 18 Feb 2021 09:24:44 -0800 (PST)
    Subject: Re: Niska "kultura betonu" w Polsce
    From: ptoki <s...@g...com>

    środa, 17 lutego 2021 o 15:08:31 UTC-6 Maciek napisał(a):

    > Zależy co. Cieśle znad Wisły niegodni buty wiązać tym, co stawiają za
    > oceanem tradycyjne domy z drewna.

    Malo widziales.
    Ciesle z hameryki to tylko ramki stawiaja i w sumie tylko katownika, miarki i pily
    ukosnicy uzywaja. No i mlotka bo klocki czesto lacza na dziurawione blaszki.

    Nie chce mi sie szuakc filmow na jutubie z niedorobkami w nowych domach. Ale jest ich
    milion i ogolnie tych "fachowcow" to trzeba za ryje trzymac i dlatego w usa/kanadzie
    inspekcje sa tak wazne.
    Bo budowlaniec robi tanio i szybko, inwestor ma w dupie jakosc (gwarancje sa ale
    niezbyt dlugie i czasem ich nie ma (zalezy od stanu/prowincji) a pierwszy wlasciciel
    bedzie mieszkal tam moze 5 moze 10 a moze 15 lat i potem sie przeprowadzi bo albo
    zaczal miec dzieci i potrzebuje wiekszego albo dzieci wybyly i w sumie tez ma w dupie
    czy dom sie kupy trzyma bo i tak banka inwestycyjna mu wartosc podniosla i sie
    cieszy.
    A jak cos sie stalo to robi sie szybko i tanio. Ilosci piwnic z nowymi rygipsami na
    fundamentach nie zlicze.

    Tak ze ten tego, pora pozbyc sie kompleksow i przestac sie samobiczowac. Bo jak ktos
    widzial cos wiecej niz widokowkowy obraz zachodu rozumie ze u nas jest niegorzej a
    czesto lepiej niz za odra czy atlantykiem.

    No chyba ze masz na mysli tych co buduja domy z bali. Ale i oni jak widza niemieckie
    czy szwajcarskie domy z bali to im galy z orbit wychodza.
    Wrzuc ze matt risinger w jutube i zobacz jak on widzi europejska technologie.