  • Data: 2010-10-27 08:16:12
    Temat: Re: Ocenicie mury?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Paź, 14:38, "Tomek" <a...@i...pl> wrote:

    > Obecnie mocno promuja swoja nowa technologie - system DRYFIX (czy jakos
    > tak), czyli murowanie na piance. W tym przypadku "zaprawa" ukladana jest
    > tylko w 2 wezykach i pustaki leza na sobie spojone ta pianka. Osobiscie ta

    A czy przypadkiem ta pianka sie potem na boki nie rozprezy?

    Do mnie nie przemawia "wianie". Wiac to moze przy nieotynkowanej
    scianie 1W. Przeciez ocieplenie zaczyna sie od fundamentu (przez
    piwnice, jak ktos ma), potem jest cokolik, a potem ocieplenie parteru
    i ew. wyzej. U mnie nie ma listwy startowej na parterze, bo za ta
    listwe robi styropian z ocieplenia piwnicy (15cm piwnica, 20cm
    parter). Mam tylko wklejony "standardowy" naroznik jaki sie stosuje do
    ocieplen, a laczenie 15vs20cm jest zasiatkowane i zaklejone.
    Oczywiscie we wszelkie szpary w styro jeszcze przed klejeniem byla
    wstrzykiwana pianka. Potem przyszedl tynk- najpierw silikonowy na
    ocieplenie parteru - caly, dokladny (no bo jak inaczej - przeciez
    dziury w elewacji nie zostawia!), lacznie z dolna czescia cokolika.
    Potem tynk mozajkowy, zaczety rowno z silikonowym, tuz pod
    cokolikiem.

    No i wytlumaczcie mi gdzie tam ma niby sie dostac wiatr ? Calutka
    sciana od piwnicy (-2,5m) po gore poddasza jest pokryta klejem w dwoch
    warstwach. Ba, spod tego 5cm cokoliku jaki powstal i te 50cm cokolu
    piwnicy ktory widac, byly jeszcze smarowane klejem trzeci raz
    (wyrownanie przed tynkami). Takze ta jedyna mozliwa szczelina (gdzie
    zwykle jest listwa startowa i zaczyna sie ocieplenie parteru) jest u
    mnie zasmarowane trzykrotnie klejem i raz tynkiem. No ja nie wiem jak
    tam sie moze dostac wiaterek :)

    Z gniazd mi nie wieje (rowniez z tych, ktore jeszcze nie sa zalozone),
    wiec wszystko jest OK i wszystko musi byc OK bo jak inaczej :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.