    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Odbiór częściowy - pozwolenie na użytkowanie
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200626095121.51fb9c37@mateusz> <rd4a8r$r6e$2@news.icm.edu.pl>
    <5ef5ae4d$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <rd4kd4$r6e$3@news.icm.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@g...com>
    Date: Sat, 27 Jun 2020 14:58:50 +0200

    budynPL napisał:

    > fakt, to nie ty, ale takie zdanie padło

    Och, nawet dzisiaj pojawiło się porównanie do puszczania bąków w tramwaju.
    Nie sądzę, by to była dobra metoda. Nie mam takich zapędów, by guglowców
    namawiać do zejścia z ciernistej drogi grzechu i powrót na ścieżkę cnoty.
    W moje potrzeby znakomicie trafia system punktacji w czytniku, więcej mi
    nie potrzeba. Mam po prostu odbiór częściowy grupy (a niech mi który teraz
    powie, że piszę nie na temat).

    > zajrzyj do grupy przez gugla, specjalnych różnic nie widać.

    Próbowałem dzisiaj zajrzeć, zanim napisałem to, co poprzednio. Nie dało
    się. Gugiel kazał mi się zalogować, a ja nie mam u niego konta. To znaczy
    mam, w telefonie, po to by w ogóle działał. Nawet nie pamiętam, jak się
    ono nazywa. Ale skoro różnic nie widać, to domysłam się, że wiele się przy
    takim czytaniu traci z przekazu.

    > kiedyś zenek pisał jako kogutek :-)

    No to zenka już nie kojarzę. Znaczy, że dobrą regułę w KF stworzyłem,
    skoro też się na nią załapał.

    > no wreszcie jakaś jedna wredna cecha gugla. Ale że nie da się w którymś
    > czytniku ustawić zawijania wierszy? Nawet notanik to potrafi.

    Czytniki też wszystkie potrafią, niektóre być może mają to ustawione
    domyślnie. Ale to nie jest dobre podejście. Normatywne "body" wiadomości
    mieści się w 80 kolumnach, z pewnymi *wyjątkami*, takimi jak linki.
    Dlatego choćby ze względu na te wyjątki czytnik nie powinien zawijać,
    jeśli się go o to specjalnie nie poprosi.

    Są osoby, które piszą z gugla, a wysyłają normalnie formatowane akapity.
    Nie wiem jak to robią, jak walczą z wredotą, ale robią i walczą. Co
    łatwo się domyśleć, na ogół piszą też z sensem. Trzy takie osoby (tak,
    tylko trzy!) mają u mnie zniwelowany ujemny score gugla, więc mógłbym
    zapomnieć, że nie mają czytników.

    --
    Jarek