  • Data: 2011-07-13 22:24:22
    Temat: Re: Odrolnienie (odleśnienie) działki
    Od: JaTy z SKMK <J...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-12 15:48, J. pisze:
    > Lasy Państwowe
    > postanowiły zrobić porządek z takimi działkami i chcą, aby z terenu usunąć
    > wszystkie płoty i szambo. Dodam, że teren leśny to prostokąt wciśnięty
    > między dwie drogi i moją działkę - nie da się więc z nim nic zrobić.
    > Chciałbym ten teren "odleśnić" i wydzierżawić lub wykupić. Niestety
    > urzędnicy Lasów nie chcą o tym słyszeć i nie ma z nimi rozmowy - usunąć i
    > koniec. Teren ten z racji usytuowania i wielkości nie nadaje się do
    > zalesienia czy innego użytkowania.

    I powinny to już wcześniej zrobić bo przecież są "właścicielem" - o
    odrolnienie może (spełniając pewne warunki) starać się tylko właściciel.

    >Czy ktoś ma może podobne doświadczenie w
    > walce z bezdusznym przepisem, który zwykłemu człowiekowi nie daje żadnych
    > szans na zachowanie tego co było przez kilkadziesiąt lat użytkowane jako
    > część podwórka?

    ale jak kupowałeś to wiedziałeś za co płaciłeś, więc dlaczego masz
    pretensje, że jako zwykły człowiek jesteś przez prawo (święte prawo
    własności) dyskryminowany bo nie możesz "odebrać" co nie twoje?

    Gdybyś tym kawałkiem władał jak właściciel (samoistny posiadacz) przez
    okres 30 lat (bo tu na pewno jest "zła wiara" - to po tych 30 latach
    byłbyś właścicielem "z mocy praw" - sąd jedynie by to potwierdził.

    Ale kupienie czego innego i używanie w granicach poszerzonych takiego
    prawa nie daje.

    JaTy