  • Data: 2018-05-10 08:11:44
    Temat: Re: Odzysk szarej wody i ciepła
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.05.2018 o 07:56, Budyń pisze:

    > dopóki się nie policzy ile tam jest ciepła to prościej :)

    ja bym to nazwał - skuteczniej.
    Rekuperator ma ciężką robotę, bo (z wyjątkiem siarczystej zimy) świeże i
    zużyte powietrze mają niewielką różnicę temperatur. stąd musi być duża
    powierzchnia wymiany. Ale _spadek_ temperatury _poprawia_ sprawność
    pompa ciepła powietrzna, zimą ma ciężką robotę, nie wiem do jakich
    ujemnych termeratur może działać, ale _spadkiem_ temperatury _pogarsza_
    jej wydajność.
    Więc połączenie tych dwóch urządzeń w jedną całość, pozwoli zachować
    dobrą sprawność, przy możliwości zmniejszenia (powierzchni wymiany,
    wymiarów, ceny) rekuperatora
    Błędne spostrzeżenia czy słuszne?
    ToMasz

    PS jeszcze jedno spostrzeżenie. czy klima/pompa ciepła mieszkaniowa
    (powietrze powierze), nie jest przypadkiem tańsza niż rekuperator na to
    mieszkanie?