  • Data: 2021-01-04 19:04:50
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Mi w zimie dzienna odpowiada na poziomie 22,5-23
    > Pół stopnia różnicy i już jest nie tak. Ogrzewanie mam na 23.
    > W lecie optymalna to 24. 25 już za ciepło, 23 chłodnawo (wszystko
    > w tym samym pomieszczeniu oczywiście).

    I tak dobrze, że nie odwrotnie. Tutaj jak ktoś zimową porą napisze,
    że ma dobre ogrzewnie, bo płaci akceptowane przez siebie rachunki
    i ma przy tym 19-21°C, to zawsze znajdzie się taki, co zdemaskuje
    nieudacznictwo, opisze jego męki -- bo prawdziwe życie zaczyna się
    dopiero od 24°C. Potem w lecie, tacy co "męczą się w domu przy 24
    stopniach", znów mogą coś o sobie przeczytać -- jak to w XXI wieku
    można nie mieć domu bez klimy i schłodzenia go do "optymalnych 20°".
    Może nawet ci sami te krytyki piszą.

    Słyszałem, że jak się hoduje jakieś egzotyczne pluskwiaki ze strefy
    równikowej, to trzeba im zapewnić w terarium temperaturę z dokładnością
    do pół stopnia. Ja na szczęście pluskwiakiem nie jestem. Ani nikt z
    mojej rodziny.

    Jarek

    --
    Daj byśmy nie byli jako te owady