  • Data: 2021-01-04 19:21:11
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > no tak, wykorzystałeś mój brak precyzji, chodziło oczywiście o taniej
    > w sensie "mniej zużywa gazu/węgla/prądu/drewna" gdy wymienił rurki na
    > "cienkie".

    Niczego nie wykorzystałem. Taniej oznacza po prostu taniej -- jest to
    pojęcie precyzyjne, oznacza "więcej pieniędzy zostaje w kieszeni".
    Robił remont, mógł bezmyślnie odtworzyć stary projekt, ale wolał to
    zrobić lepiej. Zaoszczędził. I to od razu -- a nie że w coniesięcznych
    ratach.

    > Myślę, że wystarczą doświadczenia producentów/serwisantów.

    Tu w zasadzie moglibyśmy skończyć. "Serwisant-doświadczalnik odkrywa
    nowe prawa fizyki". Profesorom z CERN robi się wstyd.

    > Jest jakiś producent kotła domowego na gaz, który twierdzi, że jego
    > urządzenie dłużej będzie sprawne i mniej zużyje gazu (rocznie,
    > miesięcznie dziennie lub godzinowo) gdy będzie miało jak najwięcej
    > cykli on/off?

    Podejrzewam, że nie ma -- to chyba jest słabe marketingowo. Ale w myśl
    praw przyrody równie mądre, co zapewnienia, że od mniejszej liczby cykli
    kocioł zużyje mniej gazu i będzie działać sprawniej.

    Jarek

    --
    Ty jesteś starym gratem
    Ja cię naprawię zatem