    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie domu
    <5ff379ba$0$559$65785112@news.neostrada.pl> <rt1v93$ocf$3@dont-email.me>
    <20210105175010.01ee3d5d@mateusz>
    <5ff4b1f9$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210105194353.3be5cc59@mateusz>
    <5ff4c625$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210106091129.6ac07c91@mateusz> <rt4kdt$76p$1@dont-email.me>
    <20210106180132.1a180457@mateusz> <o...@l...harvard.local>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: Wed, 06 Jan 2021 20:38:23 +0100
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 20:06 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > TAK: "Pół stopnia różnicy i już jest nie tak".
    No i co z tego zdania wynika? - tu jest grupa dyskusyjna, trzeba pisać aby
    wyrazić myśli. Niektórzy (jak Użytkownik) na dwuzdaniowe pytanie
    odpowiadają trzema stronami tekstu. Ja nie mam takiego daru, po dwóch
    trzech zdaniach rezygnuję, zwyczajnie mi sie nie chce klepać w klawiaturę.
    Jak czuję, że coś może być ważne i mogę zostać źle zrozumiany - to napiszę
    te pięć zdań. Ale przecież powyższe to pierdoła, nic nie wnosząca do wątku
    i nie chce mi się więcej tego tłumaczyć.

    > Wręcz przeciwnie! Ludzie cały czas chodzący boso nabierają tolerancji
    > na różne temperatury.
    Mam dużą tolerancję - idę o zakład, że większą od Ciebie i Mateusza.
    Morsowałeś kiedyś?, przez wiele lat z rzędu w 40 st. upale zbierałem
    pomidory we Włoszech i przeżyłem bez udaru czy zawału (a były na polu co
    sezon) - ale co tolerancja ma do tego co sobie ustawiam w salonie na
    programatorze? - wg mnie nic, zupełnie nic. Mateusz lubi rano 12 st. ja
    lubię 23. Równie dobrze mógłbym się przywalić, i przez 4 wątki klepać, że
    to właśnie On nie ma tolerancji i się uwstecznił ewolucyjnie - idzie
    ocieplenie klimatu a jemu 35 st. doskwiera i chowa się w jaskini. Albo, że
    jest rozrzutny i nie dba o swoje stawy i na starość będę go musiał leczyć
    ze swoich podatków. Zdrowie to najlepsza inwestycja na starość.

    > Jak psy czy koty.
    nie wiesz o czym piszesz - psy nie są tolerancyjne, bardzo źle znoszą
    upały lub mrozy - (zależnie od rasy). Będziesz miał nowofunlanda czy
    landseera to zrozumiesz.

    > Teraz. Bo mogę.
    O właśnie, czułem podskórnie, że zaraz ktoś się do tego przyczepi.

    > U innych to co innego, u innych się nie liczy. Ale u mnie "pół stopnia
    > różnicy i już jest nie tak".
    Siedzisz na fotelu nad czymś intensywnei myslisz a za oknem ktoś w oddali
    napierdziela krajzegą. Trochę przeszkadza w tym co robisz ale nie tyle aby
    chciało Ci się wstać i zamknąć okno.
    To jest dokładnie takie moje "coś nie tak" - nic więcej. Czuję zmianę temp
    i tyle.

    Czyżby mój wspaniały system automatyki
    > sterujący najwspanialszym systemem ogrzewania nie potrafił z taką
    > precyzją utrzymać temperatury?

    wybaczam mu wszytsko - to najtańszy jaki kiedyś był termostat euroster2000
    czy jakoś tak. Więcej niż 50 dych za niego nie dałem :-)

    TG