    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Ogrzewanie domu
    <5ff379ba$0$559$65785112@news.neostrada.pl> <rt1v93$ocf$3@dont-email.me>
    <20210105175010.01ee3d5d@mateusz>
    <5ff4b1f9$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210105194353.3be5cc59@mateusz>
    <5ff4c625$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210106091129.6ac07c91@mateusz> <rt4kdt$76p$1@dont-email.me>
    <20210106180132.1a180457@mateusz> <o...@l...harvard.local>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    Date: Wed, 6 Jan 2021 21:24:54 +0100

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > No i co z tego zdania wynika? - tu jest grupa dyskusyjna, trzeba pisać aby
    > wyrazić myśli. Niektórzy (jak Użytkownik) na dwuzdaniowe pytanie
    > odpowiadają trzema stronami tekstu. Ja nie mam takiego daru, po dwóch
    > trzech zdaniach rezygnuję, zwyczajnie mi sie nie chce klepać w klawiaturę.
    > Jak czuję, że coś może być ważne i mogę zostać źle zrozumiany - to napiszę
    > te pięć zdań. Ale przecież powyższe to pierdoła, nic nie wnosząca do wątku
    > i nie chce mi się więcej tego tłumaczyć.

    No właśnie, jest grupa usenetowa, jak się walnie zdaniem "pół stopnia różnicy
    i już jest nie tak", to trzeba mieć na uwadze, że długo będą to wypominać.

    > Mam dużą tolerancję - idę o zakład, że większą od Ciebie i Mateusza.

    Konkurs jakiś czy inne współzawodnictwo?

    > Morsowałeś kiedyś?

    Przez moment byłem w klub ie krótkofalarskim. Ale morsowanie całkiem mi
    uleciało z głowy. Ponadto ganiam boso po śniegu. Gdy on jest. Raz, jak
    była mgła sakramencka, unurzałem się w którymś z Pięciu Stawów Polskich.
    Nie że zbłądziłem i mnie do wody prasło -- bo tak to ktoś mógł zrozumieć
    -- skorzystałem z okazji, że nikt nie może zobaczyć. Woda chyba 7°C, więc
    żaden wyczyn.

    > nie wiesz o czym piszesz

    Piszę o chodzeniu boso.

    > O właśnie, czułem podskórnie, że zaraz ktoś się do tego przyczepi.

    Bo w gruncie o to w tym wszystkim chodzi: o rozróżnianie "mogę" i "muszę".
    Mam kocioł gazowy, nie mam regulowanych zaworów przy grzejnikach, więc
    niejako muszę mieć temperaturę stałą w czasie i w przestrzeni. Nie gnębią
    mnie wyrzuty sumienia, że "bez sensu" grzeję "rozrzutnie" jakiś pokój
    w czasie, gdy nikogo w nim nie ma. Nie muszę też opowiadać, że mogę mieć
    wszędzie temperaturę ustaloną z dokładnościa do pół stopnia (inaczej coś
    jest nie tak) -- bo to nieprawda. Pisała o tym p.Ewa, bardzo słusznie.

    > Siedzisz na fotelu nad czymś intensywnei myslisz a za oknem ktoś w oddali
    > napierdziela krajzegą. Trochę przeszkadza w tym co robisz ale nie tyle aby
    > chciało Ci się wstać i zamknąć okno.

    Jak zamkne okno, zmieni się temperarura -- i będzie coś nie tak. Niech już
    lepiej napierdziela.

    > To jest dokładnie takie moje "coś nie tak" - nic więcej. Czuję zmianę temp
    > i tyle.

    Nie. W pomidory pod włoskim niebem uwierzę. Ale w zdolność do odczuwania
    półstopniowych różnic temperatury już nie. Chyba że zmysłem wzroku, na
    termometr patrząc.

    > wybaczam mu wszytsko - to najtańszy jaki kiedyś był termostat euroster2000
    > czy jakoś tak. Więcej niż 50 dych za niego nie dałem :-)

    No to może on pokazuje temperaturę nastawioną, nie zmierzoną?

    Jarek

    PS
    Na ceneo.pl Euroster EU-2000 jest za 177,65 zł, taniej nie chcą sprzedać.
    Ja mam podobny (mój trochę fajniej wygląda), ale nie korzystam z żadnych
    jego dobrodziejstw. Wisi i pokazuje temeperaturę. Do kotła podciągnięty
    kabel, ale zwarty zworką.

    --
    Addio pomidory, addio ulubione
    Słoneczka zachodzące za mój zimowy stół