    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie węglem w Krakowie
    Date: Wed, 7 Oct 2020 22:45:25 +0200

    W dniu 07.10.2020 o 22:17, Irek.N. pisze:

    > czy prawo potrafi zadziałać
    > wstecz. Jak ktoś miał pozwolenie na kocioł węglowy i taki zainstalował,
    > to nie widzę możliwości, aby zakazać mu używania.
    Ja też twierdzę, że jest to działanie prawa wstecz. Niestety na własnej
    skórze doświadczyłem, że w PL prawo może działać wstecz. Przykład:
    podjąłem pracę w branży, gdzie po 25 latach można było nabyć uprawnienia
    emerytalne. Planowałem sobie, że w wieku ok. 50 lat pójdę na emeryturę i
    będę sobie dorabiał łącząc hobby z zarobkowaniem. Zmieniono przepisy i
    kilkadziesiąt tysięcy ludzi dowiedziało się, że muszą pracować do 65
    r.ż. Czyli prawo zadziałało wstecz. Co ciekawe, jak zmieniano to samo w
    policji, to wprowadzono to dla nowowstępujących, a ci, którzy już tam
    pracują, będą na "starych" zasadach. Czyli wobec prawa są obywatele
    różnych kategorii.
    Tutaj obywatel, którego nie stać na drogie ogrzewanie jest obywatelem
    kategorii przedostatniej, bo nie dość, że mało podatków płaci, to
    jeszcze pali znienawidzonym węglem i psuje wizję nowego wspaniałego
    świata bez smogu, bez samochodów i bez tych wszystkich wstrętnych
    rzeczy, które lubimy.\
    Jacek