  • Data: 2020-10-12 09:36:53
    Temat: Re: Ogrzewanie węglem w Krakowie
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-10-12 o 09:16, Kris pisze:

    > Nie ma o co kopii kruszyć
    > Nigdy nie byłem w Bytomiu odniosłem się tylko do wypowiedzi Jackare który pisał ze
    tam węgiel na ulicach leży.

    Tak się rodzą miejskie legendy...

    > U nas nie leży, najtańszy syf workowany kosztuje 22zł/worek więc nie ma czegoś
    takiego jak "napali tanio węglem"

    Tanio to już było, teraz niekoniecznie.
    Już tu pisałem na grupie, teście zmienili 2 lata temu piec węglowy klasy
    "żadnej" na gazowy.
    Dom nieocieplony, okna plastiki sprzed 15 lat, czyli termiczność też bez
    rewelacji.
    Wydają tyle samo na gaz, co na węgiel. Czyli po kieszeni niby tak samo
    szarpie, ale: jak temp zewnętrzna <15 stopni, to samo się włącza z
    minimalną mocą, że nie trzeba złazić do kotłowni rozpalać, dorzucać,
    czyścić, babrać się z popiołem, organizować gazety, drewno na rozpałkę.
    Że jak nikogo nie ma, to dom się nie wyziębi, że temp w domu jest
    bardziej stabilna, co ma wpływ na mokre, które na jednej ze ścian zawsze
    wychodziło.

    Za tę "wartość dodaną" teściu jest w stanie nawet dopłacić, a ma za friko :)

    --
    viktorius