  • Data: 2021-11-26 21:43:51
    Temat: Re: PV - Niemcy
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, 26 November 2021 at 18:17:16 UTC+1, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Kolego a a, kolejny przykład, że siejesz propagandę:
    >
    > "Łączna moc instalacji fotowoltaicznych na terenie Niemiec będzie musiała
    > do końca dekady wzrosnąć niemal czterokrotnie - z 56 GW do 200 GW. Pomóc w
    > realizacji tego celu ma zmiana przepisów. Chodzi o wprowadzenie obowiązku
    > montażu instalacji fotowoltaicznych na nowych budynkach - w tym także
    > mieszkalnych."
    >
    > https://gadzetomania.pl/fotowoltaika-obowiazkowa-w-c
    alym-kraju-plan-nowego-rzadu-niemiec,670887102941452
    8a

    > tyle są warte Twoje prasówki.
    >
    > TG
    2/2
    a teraz co to znaczy 200 GW
    przymująć, że z 1m2 może pozyskać 100W
    200 GW = 200.000 MW = 200.000.000.000 W / 100W/1m2
    daje to powierzchnię zaszkloną 2.000.000.000 m2

    1 km2 to 1000m x 1000m

    Czyli 2.000 km2

    czyli 40km x 50 km

    doliczając overheady na dachu x 2 (100%)
    to daje 40km x 100 km

    Ale domy nie są budowane w rzędach, ani gęsto

    Czyli powierzchnia dachu do powierzchni działki to 100m2 vs. 1000m2 i więcej

    Czyli znów mnożymy x 10

    I otrzymujemy 400km x 100 km

    Ale przecież mimce to nie same domki, też lasy, łąki, drogi, autostrady, tereny
    przemysłowe, zbiorniki wodna, jeziora

    i znów mnożymy x 10

    I otrzymujemy 400km x 1000km

    a jaka jest powierzchnia mimiec

    The territory of Germany covers 357,021 km2 (137,847 sq mi), consisting of 349,223
    km2 (134,836 sq mi) of land and 7,798 km2 (3,011 sq mi) of waters.

    400km x 1000km = 400.000 km2

    Czyli nigdy nie osiągną 200GW z dachów domowych
    i to kolejny przykład bezmyslności

    Powstaną farmy solarne, ale na polach
    i areał rolny się zmniejszy o 50%
    i c ena żywnosci wzrośnie o 100%

    Zlikwidowane zostaną łąki porośnięte trawą i caly mimce zostana zaszklone

    Ale każdy widzi i zna limity
    i wie, że sens mają jedynie wiatraki

    1 wiatrak przemysłowy to 5MW i więcej

    1000 wiatraków to aż 5GW
    i plac nadal wolny pod rolnictwo

    A że zabójcze dla zdrowia infradźwięki
    To wiatraki schodza do morza

    A po latach kleptomanii z zaszkleniem calego świata
    farmy solarne będa likwidowane po 5 -10 latach, jako mało efektywne generatory
    energii