  • Data: 2019-12-17 19:39:15
    Temat: Re: Panele fotowoltaiczne na płaskim dachu
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > U mnie dziś w nocy wiatry ponad 100 km/h. Kilkanaście drzew w okolicy
    > połamanych. Bałbym się mieć taki żagiel słoneczny na dachu, szczególnie
    > skierowany stroną zaporową na północ.

    80% wiatrów w Polsce to wiatry z zachodu. Panele skierowane na północ
    wydają się optymalne dla unikania wiatru.

    Ale też bym się bał.

    Zacząłem nawet myśleć o panelach, ale najbardziej martwi mnie co innego:
    jak pociągnąć kabel z dachu na strych i jak potem ze strychu kabel do
    skrzynki bezpiecznikowej. Nie przygotowałem zapasowego kabla (żałuję) i
    nie widzę szansy teraz na instalację na dachu bez prucia ścian i sufitów
    w połowie domu.

    Szkoda.

    --
    MN