  • Data: 2019-05-20 16:53:57
    Temat: Re: Piorunochron czy przywoływać piorunów?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 20 May 2019 05:40:59 -0700 (PDT), a...@g...com

    > u nas jak zapodalo - nie wiem do dzisiaj czy w druty elektryczne czy obok - to
    efekt taki sam. U mnie wywalila roznicowka i spalil sie zasilacz do lapka. sam lapek
    - nie.
    > ale obok popalilo troche agd...

    U mnie z rzeczonego drzewa skoczyło na skrzynkę elektryczną którą też
    roztrzaskało (pomijam że pod drzewem się zapaliła trawa i gasiłem to
    własnoręcznie). Prócz tego niedaleko były druty telefoniczne -- tam się z
    pewnością zindukowało i poleciały telefony/faksy. To samo z wszelakimi
    kablami LANowymi, jak nie były odpięte huby/rutery itp to też popaliło.
    Ogólnie zniszczenia są zawsze wielopoziomowe i rozdzielane losowo.

    Ja się o indukcji nauczyłem mieszkając na warszawskim Ursynowie jak w
    latach 90 sobie sieć lokalną między blokami rozciągaliśmy. Hubów sporo
    potraciliśmy nim się skapczyliśmy ocb -- co więcej, czasem nawet burzy nie
    musiało być, ale indukcja na linie przeciągniętej między blokami była tak
    duża, że porty się przepalały.

    Co więcej, uwielbiałem burze jak mieszkałem w bloku, teraz nadal lubię ale
    męczy mnie właśnie wyłączanie wszystkiego, więc je trochę znielubiłem. :P

    --
    Pozdor
    Myjk