  • Data: 2019-05-20 17:44:43
    Temat: Re: Piorunochron czy przywoływać piorunów?
    Od: KIKI <h...@u...dl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20.05.2019 16:53, Myjk wrote:
    > Mon, 20 May 2019 05:40:59 -0700 (PDT), a...@g...com
    >
    > Ja się o indukcji nauczyłem mieszkając na warszawskim Ursynowie jak w
    > latach 90 sobie sieć lokalną między blokami rozciągaliśmy. Hubów sporo
    > potraciliśmy nim się skapczyliśmy ocb -- co więcej, czasem nawet burzy nie
    > musiało być, ale indukcja na linie przeciągniętej między blokami była tak
    > duża, że porty się przepalały.

    To nie była indukcja taka jak od pioruna ale elektryzowanie przez wiatr
    czy suchy śnieg. Ilekroć padał śnieg to iskry skakały z wtyczki do
    obudowy komputera. Przypadkiem zauważyłem wyjmując wtyczkę.
    Miałem to samo w połowie lat 90tych, kupiłem Protect-NET oryginalny APC
    i jak ręką odjął. Tam były diody, jakaś zenerka i kilka transili.

    > Co więcej, uwielbiałem burze jak mieszkałem w bloku, teraz nadal lubię ale
    > męczy mnie właśnie wyłączanie wszystkiego, więc je trochę znielubiłem. :P

    No tak, też mam to samo