  • Data: 2021-06-15 08:15:08
    Temat: Re: Pleśń- dach wiaty
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13.06.2021 12:59, Budzik wrote:
    > Mateuszu, pytanie jest naprawde proste.
    > Czy taka wychodzaca plesn to wina drewna czy nie?

    Spleśniałe drewno, to zbutwiałe drewno które się kruszy i odłamuje w tym
    miejscu. A jeżeli grzyb pojawił się tylko z wierzchu to znaczy że skądś
    wilgoć musi się tam brać. Jeżeli nie leje się od góry, to może skrapla
    się w tym miejscu z powietrza? Membrana półprzepuszczalna jest między
    pokryciem a drewnem?

    Jeżeli nie pada lub drewno jest zadaszone i nieosłonięte (nie
    zabudowane) na świeżym powietrzu to ono wyschnie i pleśń znika. Jeżeli
    nie idzie stwierdzić przyczyny, to np. przejedź papierem 60-120 w tym
    miejscu i okolicy, a potem przemaluj jakimś impregnatem wypierającym
    wodę (np. drewno-chron extra aqua stop - sam mogę zaświadczyć że po
    powierzchniach pionowych woda spływa po tym jak po teflonie w postaci
    kropli, a 30 min po deszczu deski są suche w dotyku).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz