  • Data: 2015-11-23 23:36:25
    Temat: Re: Podłogówka - czy wszystko jest ok?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Śliska teoria z ta nieruchoma warstwa przy podłogową co nie podlega konwekcji.

    Podlega, ale nie aż tak intensywnej jak w przypadku grzejników, ponieważ
    siła wyporu ogrzanego powietrza zależy bowiem od różnicy temperatur mas
    powietrza, a w przypadku podłogówki te różnice są niewielkie. Dlatego
    też przy podłogówce konwekcja jest niewielka, a podłogówka głównie
    grzeje poprzez promieniowanie.

    > Jeśli temperatura płyty i powietrza będą jednakowe to przestanie być odbierana
    energia z podłogi. A nadmiar energii ze słońca będzie powodował przede wszystkim
    grzanie gzorow w pomieszczeniu.

    Ale także i nagrzewanie podłogi.

    > Zwłaszcza tych ciemnych. Nieczęsto ludzie maja czarne podłogi żeby absorbowany
    energie. Nie temperatura grzeje a moc przy różnicy temperatur. Nie wierzysz to
    sprobuj ogrzać pokuj swieczka. Temperatura płomienia sporo ponad 1000 stopni.

    Ale bez różnic temperatury nie ma mowy o przepływie energii.

    > Inercja płyty wyklucza jej szybka reakcje na czynniki zewnętrzne, w tym przypadku
    na niewielkie zmiany temperatur w pomieszczeniu spowodowane słońcem.

    Cały czas nie możesz zrozumieć, że w tym przypadku inercja i ilość
    zgromadzonej energii nie ma kompletnie znaczenia na przepływ energii.

    > Cieplo oprócz tego ze musi być różnica temperatur żeby się rozeszło ma jeszcze
    jedna cechę. Różnie jest przekazywane w różnych kierunkach. W ciałach stałych łatwiej
    przechodzi do gory niż do dołu.

    Bzdura. Do góry to ciepło idzie na skutek konwekcji. Samo powietrze jest
    dość dobrym izolatorem ciepła i dlatego nagrzewanie powietrza w dół jest
    dość mocno utrudnione.
    W ciałach stałych nie ma konwekcji, a ciepło rozchodzi się na skutek
    przewodności i w tym przypadku ciepło rozchodzi się w każdą stronę w
    takim samym stopniu, a konkretnie rozchodzi się z obszaru o wyższej
    temperaturze do obszaru o temperaturze niższej.

    > Jak podłogą będzie jasna i jak by jeszcze na niej dywan leżał to na szybka reakcje
    podlogowki bym nie liczył.

    Powtarzam jeszcze raz. W przypadku podłogówki ta reakcja jest bardzo szybka.

    > W efekcie sterownik pogodowy zacznie ograniczac moc po wielu godzinach.

    I co z tego? Reakcja następuje nie na skutek działania automatyki
    pogodowej, ale na skutek praw fizyki, które ograniczają przepływ energii.
    Regulacja pogodowa natomiast ogranicza ilość energii dostarczanej do
    podłogówki do poziomu równoważnego stratom energii ścian, a te zaś
    zależą od różnicy temperatur oraz przewodności ścian.

    > Akurat wtedy kiedy powinien podnosić moc bo noc się zrobiła i w nocy jest zimniej.
    Cały system się rozhusta i wyjdzie z synchronizacji.

    Bzdury. Póki co to jeszcze nikt nie wymyślił lepszego układu regulacji
    temperatury jak w przypadku ogrzewania podłogowego z regulacją pogodową.
    Taki układ działa o wiele szybciej od grzejników wspomaganych
    rozbudowaną automatyką, a stabilność temperatury osiągana przy
    ogrzewaniu podłogowym jest nieosiągalna dla układów grzejnikowych. Nawet
    regulatory pokojowe z regulacją PID zapewniają gorszą stabilizację w
    przypadku grzejników od dobrze ustawionej regulacji pogodowej przy
    podłogówce.

    > Za jakiś czas wróci ale co niepotrzebnie energii na grzanie zużył juz się nie
    odzyska.

    Ta energia jest kumulowana w podłodze i oddawana, kiedy trzeba.

    > Co innego z grzejnikami. Stała czasu liczona w minutach. Zawór ze sprzężeniem
    zwrotnym bezpośrednio na grzejniki. W przypadku słonecznego dnia bujnie sie dwa razy
    po kilka minut.

    Bzdura.

    > Wykorzystanie energii dużo lepsze niż przy podłogowce i stabilność temperatury tez
    dużo lepsza.

    Bzdura.

    > No i z wyjątkiem jednorazowego zadania temperatury bezobslugowy. Argument ze nie
    wyłączy kaloryfera godny przedszkolaka i nie zamierzam na niego odpowiadać.

    Kogutek! Zapytam wprost. Miałeś kiedykolwiek do czynienia z podłogówką?
    Bardzo w to wątpię.
    Ja natomiast systematycznie od kilkunastu lat projektuję i uruchamiam
    układy automatyki systemów grzewczych w nowo budowanych i remontowanych
    domach. Z zawodu jestem elektronikiem-automatykiem, a ponadto ok. 20 lat
    przepracowałem w laboratoriach: termometrii, elektrycznym i ciśnień
    wydziału automatyki.
    Tak więc przestań pierd...ć, bo to co piszesz to świadczy tylko i
    wyłącznie o Twojej ignorancji w tym temacie.