  • Data: 2015-11-23 23:56:35
    Temat: Re: Podłogówka - czy wszystko jest ok?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wiesz co Putin. Jak do ogrzewania domu przy temperaturach w okolicy zera stopni
    potrzeba mocy ciągłej 750W to te nieistotne według Ciebie procenty mogą przewyższyć
    zapotrzebowanie domu na ciepło. A jak do nich dodać okna działające jak marne
    kolektory słoneczne to pojawi kilka razy większa nadwyżka ciepła niż wymagana do
    ogrzewania. Żaden prosty system automatyki z wyjątkiem takiego co steruje grzejnikami
    o malej inercji z takim zakłóceniem sobie nie poradzi. Zwłaszcza ze bezchmurny dzień
    to zdarzenie losowe. Jeśli ogrzewanie będzie oparte na grzejnikach to się one wyłącza
    i urosnie bezkosztowo temperatura.

    W przy podłogówki wzrost temperatury zewnętrznej natychmiast obniża
    dostarczaną moc do podłogówki, a kocioł się wyłącza.
    Odbywa się to o wiele szybciej niż w przypadku układu regulacji
    pokojowej i grzejników.

    > Przy ogrzewaniu podlogowym kocioł kilka godzin będzie zużywał paliwo zanim się
    wyłączy. W tym czasie wzrośnie temperatura. Zupełnie niepotrzebnie wzrośnie akurat w
    nocy kiedy powinna być trochę nizsza, bo przy niższej podobno lepiej się spi, mnie
    lepiej się śpi wiec to chyba prawda.

    Przy podłogówce nie stosuje się dobowego obniżania temperatury, lecz
    utrzymuje się stałą różnicę obniżonej temperatury w pomieszczeniach
    sypialnianych.