    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Remont domu w Anglii po polsku...
    Date: Sat, 20 Jun 2020 16:55:39 +0200

    2020-06-20 o 12:38 +0100, ddddddddddddd napisał:
    > Ludzie w UK mają lepsze zajęcia niż wykańczać pół życia swój dom

    To zaiste jakaś kulturowa różnica. Nie dotyczy wyłącznie UK, we Francji
    nastawienie jest podobne (i w Hiszpanii oraz we Włoszech zdaje się też)
    - dom ma służyć do mieszkania, a nie do łażenia po nim z suwmiarką i
    ekierką żeby wszystko dopasować co do milimetra. Pamiętam, jak kilka lat
    temu przeczytałem (chyba nawet na tej grupie), jak ktoś pytał "jak
    sprawdzić gładzie po wykonawcy?" - zdziwiłem się, no bo co tu wiele
    sprawdzać? Potem zdziwiłem się ponownie jak ktoś podał "halogenem pod
    ścianę świeć i szukaj cieni", czy jakoś podobnie - no ale pomyślałem
    "troll jaki albo inny nawiedzeniec". No i potem kolejne zdziwienie, jak
    okazało się, że ludzie *naprawdę* tak robią! Od tego czasu już nic mnie
    dziwi w polskim podejściu do budownictwa. Co ciekawe, to dość świeża
    cecha, no bo przecież za PRLu ludzie zupełnie normalni byli. Ciekaw
    jestem, skąd taka zmiana na przestrzeni kilkunastu lat.

    Mateusz