  • Data: 2022-08-07 18:37:26
    Temat: Re: Rozmiary splita
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.08.2022 o 16:25, ąćęłńóśźż pisze:
    > No właśnie pytam o jakiś niską jednostkę wewnętrzną, lub wręcz płaską
    > sufitową do powieszenia przy oknie / balkonie.
    > Nadproże żelbetowe, główny problem to w zbrojenie nie trafić wiertłem,
    > szczególnie przy przepuście dla rurek.

    Aby zamontować klimatyzator trzeba zrobić w ścianie otwór o średnicy
    60-70mm i to jeszcze z odpowiednim spadem. Nie problem wykonać taki
    otwór, bo to się wycina otwornicą diamentową, która tnie zarówno beton
    jak i zbrojenie.

    Problemem jest natomiast fakt, że nadproże jest nośnym elementem
    konstrukcyjnym budynku i nie wolno się przez niego przebijać. Otwór musi
    zostać wykonany poza nadprożem.

    Poza tym nie myśl, że zamontujesz jednostkę zewnętrzną w pobliżu tego
    otworu. Przy montażu klimatyzatorów wymagana jest minimalna długość
    rurek miedzianych łączących obydwie jednostki. Zazwyczaj nie mniej jak 3m.

    Trzeba też wziąć pod uwagę, czy dany typ klimatyzatora ma możliwość
    obrócenia/wygięcia rurek miedzianych wewnątrz jednostki wewnętrznej.

    O ile wyginanie rurek miedzianych 1/4 cala nie stwarza większych
    problemów o tyle wygięcie rurki miedzianej 3/8 czy 1/2 cala to już nie
    lada wyzwanie, które czasami kończy się koniecznością wykonania lutowania.

    Może warto jest czasami zaufać fachowcom i nie upierać się przy swoich
    wizjach.