  • 1. Data: 2022-08-07 10:56:04
    Temat: Rozmiary splita
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy da się jednostkę wewnętrzną klimatyzacji powiesić w mieszkaniu na nadprożu
    okiennym/balkonowym mającym 25 cm?
    Gdy w chacie była sama pani domu pod nieobecność faceta przyszedł "szpec" od klimy
    stwierdzając, że mu za mało miejsca na tym
    nadprożu i proponuje na ścianie obok.

  • 2. Data: 2022-08-07 11:29:59
    Temat: Re: Rozmiary splita
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 07.08.2022 o 10:56, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Gdy w chacie była sama pani domu pod nieobecność faceta przyszedł "szpec" od klimy
    stwierdzając, że mu za mało miejsca na tym

    zależy od jednostki, moja ma ~30 i jeszcze potrzebuje ze 2cm u góry żeby otworzyć i
    zablokować panel do czyszczenia

    jak ci będzie wystawała dołem to nie otworzysz okna, no i zależy czy w ogóle nad
    oknem
    masz do czego montować - jeżeli nad oknem jest skrzynka z rolety to w środku może być

    tylko styropian

  • 3. Data: 2022-08-07 12:47:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 7 sierpnia 2022 o 10:56:23 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    > Gdy w chacie była sama pani domu pod nieobecność faceta przyszedł "szpec" od klimy
    stwierdzając, że mu za mało miejsca na tym
    Jak jest miejsce to można powiesić.
    Na 25cm nadproża spokojnie nawet cięższe rzeczy można wieszać.
    Ew jakiś stelaż może trzeba będzie zrobić.

  • 4. Data: 2022-08-07 13:15:51
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > Gdy w chacie była sama pani domu pod nieobecność faceta przyszedł
    > "szpec" od klimy stwierdzając, że mu za mało miejsca na tym nadprożu i
    Jak znajdziesz jednostkę wewnętrzną o wysokości max 230 mm to spokojnie
    się da, z tym, że z boku musi być miejsce na rurki z czynnikiem, kable i
    rurkę odprowadzającą wodę.
    Jacek

  • 5. Data: 2022-08-07 14:10:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > Gdy w chacie była sama pani domu pod nieobecność faceta przyszedł
    > "szpec" od klimy stwierdzając, że mu za mało miejsca na tym nadprożu i

    Ponad jednostką powinno pozostać co najmniej 15cm do sufitu, aby
    bezproblemowo mogła zasysać powietrze. Wysokości standardowych jednostek
    wewnętrznych to 25-30cm.

    Dlatego też normalne klimatyzatory ciężko upchnąć w takim miejscu, a
    wszystkie pozostałe porady o montażu 2cm od sufitu śmierdzą na kilometr
    "lajkonictwem".

    W takich miejscach to tylko da się zamontować jednostki podstropowe
    slim. Dla przykładu Mitsubischi ma w swojej ofercie takie klimatyzatory
    o wysokości 23cm.

  • 6. Data: 2022-08-07 16:25:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No właśnie pytam o jakiś niską jednostkę wewnętrzną, lub wręcz płaską sufitową do
    powieszenia przy oknie / balkonie.
    Nadproże żelbetowe, główny problem to w zbrojenie nie trafić wiertłem, szczególnie
    przy przepuście dla rurek.

    -----

  • 7. Data: 2022-08-07 18:23:14
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.08.2022 o 14:10, Uzytkownik pisze:
    > Ponad jednostką powinno pozostać co najmniej 15cm do sufitu, aby
    > bezproblemowo mogła zasysać powietrze.
    Bez jaj. To musiałby być przepływ powietrza jak do silnika odrzutowego.
    U mnie wisi 5 jednostek około 8 cm od sufitu i jakoś działają. Poza tym
    parownik nie jest skonstruowany tak, że całe powietrze ciągnie z góry.
    Raczej większość ciągnie z przodu a z góry tylko małą część.
    Jacek

  • 8. Data: 2022-08-07 18:37:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 07.08.2022 o 16:25, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > sufitową do powieszenia przy oknie / balkonie.
    > Nadproże żelbetowe, główny problem to w zbrojenie nie trafić wiertłem,

    Aby zamontować klimatyzator trzeba zrobić w ścianie otwór o średnicy
    60-70mm i to jeszcze z odpowiednim spadem. Nie problem wykonać taki
    otwór, bo to się wycina otwornicą diamentową, która tnie zarówno beton
    jak i zbrojenie.

    Problemem jest natomiast fakt, że nadproże jest nośnym elementem
    konstrukcyjnym budynku i nie wolno się przez niego przebijać. Otwór musi
    zostać wykonany poza nadprożem.

    Poza tym nie myśl, że zamontujesz jednostkę zewnętrzną w pobliżu tego
    otworu. Przy montażu klimatyzatorów wymagana jest minimalna długość
    rurek miedzianych łączących obydwie jednostki. Zazwyczaj nie mniej jak 3m.

    Trzeba też wziąć pod uwagę, czy dany typ klimatyzatora ma możliwość
    obrócenia/wygięcia rurek miedzianych wewnątrz jednostki wewnętrznej.

    O ile wyginanie rurek miedzianych 1/4 cala nie stwarza większych
    problemów o tyle wygięcie rurki miedzianej 3/8 czy 1/2 cala to już nie
    lada wyzwanie, które czasami kończy się koniecznością wykonania lutowania.

    Może warto jest czasami zaufać fachowcom i nie upierać się przy swoich
    wizjach.

  • 9. Data: 2022-08-07 18:48:02
    Od: dolczak <u...@w...pl>

    W dniu 2022-08-07 o 10:56, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Gdy w chacie była sama pani domu pod nieobecność faceta przyszedł
    > "szpec" od klimy stwierdzając, że mu za mało miejsca na tym nadprożu i

    Są jednostki podsufitowe...

  • 10. Data: 2022-08-07 18:56:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 07.08.2022 o 18:23, Jacek pisze:
> [...]
    > tym parownik nie jest skonstruowany tak, że całe powietrze ciągnie z
    > góry. Raczej większość ciągnie z przodu a z góry tylko małą część.

    Dobrze powiedziane "jakoś" ;)

    Wszystko zależy od modelu klimatyzatora. Wloty od przodu raczej
    spotykało się tylko w starszych klimatyzatorach. Znaczna większość
    nowych klimatyzatorów posiada wlot od góry.