  • Data: 2018-11-28 18:19:51
    Temat: Re: Sufit z desek w nieogrzewanym domu
    Od: Tomasz <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-11-28 o 16:14, Jacek pisze:

    > A te deski będą docelowo widoczne, czy nie?
    > Z mojego doświadczenia z drewnem wynika, że powinno się
    > deski układać w okresie NAJMNIEJSZEJ wilgotności. Sąsiad
    > układał podłogi w mroźną zimę ale grzał wtedy dość mocno i
    > do dziś leżą bardzo ładnie.
    > Ja układałem deski (kupowane w tym samym miejscu, co sąsiad)
    > w upalne lato. Po pierwszej zimie porobiły się szczeliny, a
    > po kilku latach trzeba było deski przemontować, aby
    > zlikwidować szpary.
    > Nikt wtedy nie mierzył wilgotności, ale teraz widzę, że w
    > upalne lato wilgotność w domu to 60-70%, a w zimie, jak się
> [...]

    I belki stropowe i deski będą widoczne od spodu.
    Deski będą miały faskę po licowej stronie żeby nie sprawiały
    wrażenia jednolitej powierzchni.
    Jeśli przy tej pogodzie zamontuję deski prosto z suszarni to
    będę miał problem z rozszerzaniem się desek a nie z
    kurczeniem i w tym jest cały problem.
    Myślę ze zarówno z kładzeniem desek jak i płytek na podłodze
    poczekam jednak do marca.
    --
    Tomasz