  • Data: 2022-09-19 08:13:58
    Temat: Re: Tańszy prąd dla tych, co gaszą światła
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18-09-2022 o 23:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > A nie mozesz Mateuszowi normalnie odpowiedziec?
    > Zadał ciekawe pytanie z ta temperatura scian.

    Musiałbym jakąś sondę w nie włożyć, żeby zbadać ile mają w środku (nikt
    nie twierdził że powietrze w ogóle nie ogrzeje tapety na ścianach) - to raz.

    Sezon grzewczy się nie rozpoczął, więc co i po co miałbym teraz mierzyć?
    - to dwa.

    Nie czuję się powołany do obowiązku przekonania niedouków - to trzy.

    Wystarczy że JA widzę wyraźną różnicę między nagrzaniem do tej samej
    temperatury nadmuchowo (czyli praktycznie tylko przez konwekcję) i przez
    promieniowanie (kominkiem).

    W tym pierwszym przypadku piec włączy się ponownie po kilkunastu
    minutach i podgrzeje powietrze, a w tym drugim przypadku czasem i pół
    dnia ściany stygną i piec się nie włącza.
    A w domu zimno jak diabli (poza bezpośrednimi okolicami kominka), tyle
    że ściana ciepła, więc sterownik nie reaguje (jest zbyt blisko kominka
    na takie przypadki).

    I skoro każde możliwe źródło opisuje sposób grzania właśnie tak,tj:
    IR - tylko (*) przez promieniowanie,
    HVAC - tylko przez konwekcję,
    woda - i promieniowanie i konwekcja,

    to rewelacje grupowych nieuków, którzy wiedzą lepiej niż każde inne
    źródło, mam w głębokim poważaniu.
    Tak jak rewelacje innych fanatyków religijnych - niech sobie wierzą,
    lub nie wierzą w co chcą, z wiarą na argumenty nie wygrasz.

    P.S.
    (*) Oczywiście słowo "tylko" nie oznacza że "w ogóle" nie nagrzeje się
    powietrze przy IR, albo "w ogóle" nie nagrzeją się ściany przy hvac.

    Trochę nagrzeją się zawsze - przy IR powietrze w końcu się trochę
    ogrzeje do nagrzanych promieniowaniem elementów stałych, a przy HVAC
    powierzchnia wewnętrzna ścian też się w pewnym stopniu ogrzeje od ruchu
    ciepłego powietrza.

    Ale stanie się to nieporównywalnie wolniej niż w innych przypadkach, do
    tego stopnia, że przy stałym dopływie zimnego z zewnątrz w środku ściany
    różnice będą stale zauważalne.

    P.S.2
    Dlaczego nie wymagasz od niedouków, żeby podali ile zapłacili za gaz do
    ogrzewania w zeszłym roku?
    Mogliby to od razu poprzeć wywodem, że ich własna fizyka jest droższa w
    utrzymaniu i dlaczego np. ;-)