  • Data: 2012-12-08 22:54:20
    Temat: Re: Teren zagrożony podtopieniem
    Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 23:07:31 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > To nie jest teren "zalewowy", ale "zagrożony podtopieniem" czy jakoś
    >
    > tak, generalnie ani w '37 ani w '97 nie było tam wody. Jednakowoż
    >
    > słyszałem, że w warunkach zabudowy stoi punkt, że poziom 0 domu musi
    >
    > być metr nad gruntem.

    W 2009 r. robiłam opinię dot. zabudowy działki, która w studium uwarunkowań i
    kierunków rozwoju gminy była zakreślona jako położona na terenie zalewowym.

    W studium wyrysowano rzędną zalewową na sporym obszarze.

    Połaziłam po terenie, obejrzałam najstarsze domy w promieniu ok. 1 km, rozmawiałam z
    sędziwymi mieszkańcami.

    Wyszło mi z obliczeń, że rzędną budynku podnieść 0,7 m ponad istniejący teren.
    Ponadto okazało się, że w pobliżu działki znajduje się sporo rowów, które są źle
    utrzymane. Inwestor dostał też zalecenie utrzymania rowów (tzn.pilnowania, by służby
    melioracyjne nie bagatelizowały stanu rowów).

    Dom stanął. W 2010 r. nie było żadnych problemów z wysokim stanem wód. Rowy drożne.

    Moja opinia była wiążąca dla starostwa, by wydać pozwolenie na budowę.

    > Teraz moje wątpliwości:
    >
    > - czy taki teren jest wart uwagi?

    Poradzę Ci: zanim podejmiesz decyzję weź ze sobą w teren doświadczonego hydrogeologa.
    Zobaczysz co Ci doradzi.

    > Ten teren jest 5m wyżej niż poziom Odry.

    W jakiej odległości w linii prostej od Odry?

    mal