    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 4 Sep 2022 13:28:20 -0700 (PDT)
    <tf1h9i$bce$1$Cav@news.chmurka.net>
    <9...@g...com>
    <d...@g...com>
    Subject: Re: Warto teraz sprzedać mieszkanie.
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 4 września 2022 o 19:30:58 UTC+2 Kris napisał(a):
    > niedziela, 4 września 2022 o 15:11:33 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    > . Dałem linka do artykułu z cenami używanych domów. Fakt że to nieduże
    miejscowości, niektóre domy wymagają wykonania pewnych prac. Ale ceny są takie że
    wykonując prace wymagane do uzdatnienia nie wyda sie razem tyle ile kosztuje nowe
    mieszkanie.
    > Budując dom w 2013 za działkę dalem 60tys.
    > 10 km dalej mogłem mieć taką samą działkę za 40 tys a 17 km dalej za darmo(rodzice
    mi chcieli podarowac)
    > 10 km dalej właśnie w tym samym czasie szwagier się pobudował.
    > Dojeżdża od wtedy do teraz do pracy ok 12 km w jedną stronę.
    > Z mojego domu tam gdzie on pracuje jest 2km.
    > Na działce zaoszczędził 29 tys ale w zamian miesięcznie autem na dojazdy do pracy
    robi 20x 24 km czyli blisko pół tysiąca km. Rocznie. Samego paliwa to jest że 40
    litrów miesiecznie.
    > Tu gdzie ja mieszkam do najdalszego zakątka miasta dojadę rowerem w max 20 min.
    > Do dworca PKS/PKP spacerkiem 15 min.
    > Kumasz czemu nie kazdy chce mieszkać " w niedużych miejscowościach" odciętych od
    swiata?
    Jeśli możesz z jednego końca miasteczka w drugi koniec dojechać rowerem w pół godziny
    to znaczy że jest to dziura zabita dechami. W Łodzi z taka operacja nie zmieścisz się
    w nocy w godzinę samochodem. Czyli mieszkasz na zadupiu i twierdzisz że to na innych
    zadupiach są już sporo tańsze nieruchomości i za chwilę będą jeszcze tańsze ale u
    ciebie nie. Bo u ciebie w miasteczku nie ma wcale ludzi starych. Bo to miasteczko
    powstało cztery lata temu i wcześniej go nie było. Najstarszy ma trzydzieści dwa
    lata. Na pytanie ile jest w Polsce emerytów i rencistów internet odpowiada ,,Na
    przestrzeni lat 2018-2019 liczba emerytów i rencistów zwiększyła się do 9 276 182 (w
    2018 r. była o 3% wyższa niż w roku poprzednim, a w 2019 r. o 0,8%). Nie są oni
    rozłożeni wszędzie równo. Najwięcej ich jest w małych miastach i wsiach. Bo z nich
    wyjechali młodzi ludzie. Dlatego najpierw duża nadwyżka pustych nieruchomości pojawia
    się w malych miastach i na wioskach. A trochę później w dużych się pojawi. Jak czegoś
    jest więcej niż potrzeba to spadają ceny wszystkich a nie tylko tych co jest ich za
    dużo.