-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.one
t.pl
From: "Tornad" <t...@h...com>
Newsgroups: pl.misc.budowanie
Subject: Re: Wentylacja garazu
Date: Fri, 25 Jun 2010 03:51:41 +0200
Organization: Onet.pl
Lines: 56
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <6...@n...onet.pl>
References: <i0077a$p2h$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1277430701 27198 213.180.130.18 (25 Jun 2010 01:51:41 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 25 Jun 2010 01:51:41 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 70.104.132.236, 10.174.28.58
X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/4.0;
SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729;
Media Center PC 6.0; InfoPath.2)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:398509
[ ukryj nagłówki ]> Witam
>
> Garaz na samochod (pomieszczenie 3x6m) w budynku gospodarczym. W celu
> polepszenia wentylacji w tym pomieszczeniu wymyslilem taki patent. W czasie
> murowania w scianach zewnetrznych zrobic kilka kanalow z pustakow
wentylacyjnych
> http://img686.imageshack.us/img686/1328/pustak1.jpg od wysokosci ok 0,5m do
ok
> 2m. Potem wykuc otwory w kanalach nisko wewnatrz i wysoko na zewnatrz,
> ewentualnie na odwrot co lepsze? Powstanie kilka ciagow wentylacyjnych, no i
> zwykla wentylacja grawitacyjna tez bedzie. Ma to sens?
>
> --
> Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
> Z.
Wszystko ladnie nawet cacy tylko nie mam zielonego pojecia po co ta wentylacja
w garazu. Chyba tylko ze wzgledow zapachowych no bo te smary czy przeciekajace
miski troche smrodza. Jesli chcesz naprawiac samochod z wlaczonym silnikiem to
stosuje sie rure nakladana na rure wydechowa samochodu. Zadna wentylacja
grawitacyjna nie jest w stanie usunac takiej ilosci spalin i mozna sie
normalnie podtruc.
Jesli uwazasz, ze wentylujac garaz zmienisz jakos radykalnie stosunki
powietrzno-wodne w celu osuszania posadzki czy scian, to nie jest to wlasciwa
droga. Moim skromnym zdaniem im bardziej bedziesz go wietrzyl, szczegolnie
latem, tym wiecej wody na posadzce i scianach sie bedzie osadzac i je
nawilgacac. A samochod bedzie sobie szybciej rdzewial.
Dlatego ja wszystkim i kazdemu z osobna zalecam aby posadzke, plyte garazowa
wylewac na 10-15 cm warstwie izolacji termicznej ale nie styropianie, ktory
myszy zesrutuja, lecz na normalnym gravelu czyli rownoziarnistym zwirze. Tu w
Hameryce atosuja gravel o granulacji 3/8 do 3/4 cala czyli 10 do 20 mm. Taki
rownozianisty material ma duza porowatosc rzedu 35 procent i to powietrze robi
za wystarczajaco dobra izolacje betonu od podloza gruntowego. Latem posadzka
nagrzewa sie do temperatury niewiele nizszej od otoczenia i woda nie ma prawa
sie na niej wykroplic.
Malo tego, ostatnio naprawialem podjazd z kostki brukowej i nie zdziwilem sie
zbytnio, gdy stwierdzilem, ze normalna droga osiedlowa z nawierzchnia
asfaltowa ma gruba podsypke rowniez z gravelu. I te nawierzchnie nie maja
zadnych ani wysadzin ani przelomow drogowych...
Garaze z nieizolowana plyta posadzkowa maja szereg innych wad. Jedna z nich
jest syndrom dachu na garazem. Z autopsji wiem, zauwazylem, ze dachy nad
garazami, szczegolnie polacie usytuowane od strony polnocnej ulegaja szybkiej
degradacji. Na tych szynglach rosnie mech i inne grzyby tak, ze zywotnosc tych
gontow i poszycia jest znaczaco krotsza. Powietrze w garazu latem jest bardzo
wilgotne i ono atakuje rowniez dach.
Druga charakterystyczna wada braku izolacji termicznej plyty w garazu jest
to, ze one czesto pekaja w pasie okolo 1- 2 m od drzwi garazowych. One
przemarzaja pod drzwiami od zewnatrz a z nimi grunt pod nimi i on je wysadza i
lamie.
Jesli pod plyta jest zwir czyli izolacja termiczna, plyta sobie spoko na nim
lezy kilkadziesiat lat i jak ta rura, nie peka.
Pzdr.
Tornad
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 28.06.10 04:41 Jacek
Najnowsze wątki z tej grupy
- deltaT w pompie ciepla
- Re: Pożar w Ząbkach a polscy dyletanci
- Re: Ząbki się spaliły jak wiejskie, drewniane stodoły sprzed 50 lat
- Kup szybko nową ładowarkę do smartfona
- Architektura IIIRP: Wyjątkowa, a prymitywniejsza niż stodoła pod zaborami
- Inwentaryzacja budynku
- Traktorek do trawy na prund
- Listwa przypodłogowa pod kominek
- Czy ołowiane perowsiki, drukowane na folii to był fake ?
- Zakaz używania Kreta
- Tajemnica estakady w Chorzowie ujawniona
- Chorzów chce wyburzyć estakadę, ale ma tylko 1.ekspertyzę
- Domy w Japonii za 3000 zł
- Miliony tanich, opuszczonych domów w Japonii
- Reczne ubijanie pod chodnik
Najnowsze wątki
- 2025-07-16 deltaT w pompie ciepla
- 2025-07-14 Wkłady do zniczy...
- 2025-07-08 Re: Pożar w Ząbkach a polscy dyletanci
- 2025-07-07 Re: Ząbki się spaliły jak wiejskie, drewniane stodoły sprzed 50 lat
- 2025-07-06 Kup szybko nową ładowarkę do smartfona
- 2025-07-04 Architektura IIIRP: Wyjątkowa, a prymitywniejsza niż stodoła pod zaborami
- 2025-06-26 Inwentaryzacja budynku
- 2025-06-26 Traktorek do trawy na prund
- 2025-06-21 Listwa przypodłogowa pod kominek
- 2025-06-19 Czy ołowiane perowsiki, drukowane na folii to był fake ?
- 2025-06-18 Zakaz używania Kreta
- 2025-06-04 Tajemnica estakady w Chorzowie ujawniona
- 2025-06-03 Chorzów chce wyburzyć estakadę, ale ma tylko 1.ekspertyzę
- 2025-06-03 Domy w Japonii za 3000 zł
- 2025-05-24 Miliony tanich, opuszczonych domów w Japonii