    Date: Thu, 30 Jul 2020 21:39:19 +0200
    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wydajność klimatyzacji.

    > 73m3 to circa 90 kg powietrza. Czyli 90 kJ dla podniesienia o jeden
    > stopień. 3,5 kW to 90 kJ w 25 sekund. Więc się zgadza.

    Dziękuję. Mnie wyszło podobnie.
    Mój problem jest taki, że w dobrze odizolowanym pomieszczeniu
    klimatyzator 3.5kW nie potrafi zrobić mniej niż 21C startując z 24.4C
    przez 8h pracy na maxa.
    Szukam przyczyn.
    Dla porównania w serwerowni, gdzie trochę gratów grzeje, klimatyzator
    2.5kW z 25C zrobił <15C w czasie 10 minut? Fakt, pomieszczenie znacznie
    mniejsze, ale tam jednak jakaś energia jest wytracana, w końcu pracuje 5
    serwerów, 2 ups-y, kilka switchy itd.

    Ok. Kolejne pytanie. Czy w instalacji typu split, jednostka zewnętrzna
    zawsze pompuje do wszystkich wewnętrznych, a fakt włączenia lub
    wyłączenia jednostki wewnętrznej jest spowodowany jedynie sterowaniem
    jej wentylatora? Czy też jednostka zewnętrzna odcina obiegi do
    nieużywanych jednostek wewnętrznych?

    Miłego.
    Irek.N.