  • Data: 2013-05-17 17:14:50
    Temat: Re: Wykładzina du kuchni
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 17 maja 2013 05:00:28 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Spuchły mi na złączach panele podłogowe w okolicy zmywarki.
    >
    > Ze względu na brak "mocy przerobowych" wymiana podłogi musi trochę
    >
    > poczekać. Tymczasem chciałbym zrobić tak: zeszlifuję do równa te
    >
    > fragmenty, które spuchły, zamaluję farbą, aby uodpornić na wilgoć a na
    >
    > to położę jakąs cienką wykładzinę. Mam nadzieję, że taka prowizorka
    >
    > wytrzyma 2-3 lata. Niedawno miałem robione meble na wymiar (2 ściany) i
    >
    > perspektywa ich całkowitego demontażu do wymiany podłogi mnie trochę
    >
    > odstrasza. Wykładzinę położę tak, żeby weszła pod meble tylko na 5-10 cm
    >
    > i nie będę musiał ich ruszać.

> [...]

    Przykład z życia. Dawno temu potrzebowaliśmy na biegu położyć wykładzinę a kasy
    mieliśmy nie za dużo. Podłogi drewniane równe. Kupiliśmy tanio wykładzinę co nazywała
    się przemysłowa. Że niby do sklepów, biur. Różniła się od domowych tym że była
    cieniutka. Wytrzymała w bardzo dobrej kondycji ponad 20 lat. Była by do dzisiaj bo po
    co wyrzucać coś co jest dobre, ale wylała się na nią butelka rozpuszczalnika do farb
    i ją zeżarło. Nowa typowo domowa ma z trzy lata i już widać że zaczyna się ścierać
    warstwa dająca wytrzymałość na ścieranie tam gdzie się po niej najczęściej chodzi.
    Wyboru z wzorami w tych przemysłowych wykładzinach za dużego nie ma. To raczej jakieś
    neutralne wzory typu drobne ciapki itp. Żadnych klepek ani desek nie widziałem.