  • Data: 2023-03-24 17:19:29
    Temat: Re: Zaczynają się problemy z fotowoltaika
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 24 marca 2023 o 10:21:52 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Dokładnie tak do tego podchodzę.
    > Jeszcze 2-3 lata i wyjdę na 0. Po następnym roku wyjdę na plus.
    > Dokładnie tak, całe ryzyko biorę na siebie. Państwo nic nie ryzykuje.
    > Dlatego wg mnie układ jest uczciwy.
    > Płacę 30% podatku od każdej kWh, w zamian mam wirtualny magazyn.
    > Jak mi grad albo huragan zniknie instalację państwo na tym nic nie straci,
    > nie będzie miało przychodu w postaci 30% produkcji, ale też nie będzie
    > miało kosztów (jeśli w ogóle takie występują w tym systemie) w postaci
    > magazynu.
    >

    > TG
    W literaturze były opisywane takie zjawiska. Na przykład że jak pan Bóg dopuści to i
    z kija wypuści. Za trzy lata o ile nic się dla ciebie w przepisach nie zmieni
    dojdziesz do ceny prądu z własnej instalacji do ceny prądu w sieci czy niższej? Ze
    względu na to że jeśli instalacje kupiłeś a nie ukradłeś nie istnieje możliwość
    wyjścia na zero. Jedynie cena instalacji rozkłada się na większą ilość
    wyprodukowanych kilowatogodzin. Prościej. Jeśli instalacja kosztowała 30 tysięcy to
    pierwsza kilowatogodzina kosztowała z niej 30 tysięcy jak była zużyta a jak
    zmagazynowana w sieci to więcej. Dopiero jak instalacja wyprodukowała 30000kWh to w
    uproszczeniu można przyjąć że kilowatogodzina z niej kosztowała złotówkę jeśli nie
    było magazynowania w sieci. Bo z magazynowaniem w sieci trzeba wyprodukować prawie
    40000kWh żeby wyszła złotówka za kilowatogodzine. Jak ktoś miał dwie taryfy i umiał
    się w nich poruszać to do tego roku średnio za kilowatogodzine płacił ok 50 groszy.
    Jak grzał pompa ciepła to za cały sezon kilowatogodzina wyszła go 15 groszy. I grosza
    na instalację fv nie wydał. Ty wydałeś kasę i do takiej ceny dojdzesz za 20 lat.