    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 28 Mar 2023 00:34:33 -0700 (PDT)
    <o...@l...harvard.local>
    <tvjpbb$1o4n9$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <tvl1cg$1q4uc$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <6421aeda$0$19624$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <tvt50v$280es$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <8...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <64228152$0$9608$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Zaczynają się problemy z fotowoltaika
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 28 marca 2023 o 07:55:33 UTC+2 Lisciasty napisał(a):
    > Póki co jest to szwindel, jak wprowadzą (niby w 2024 ale ja w to nie
    > wierzę) taryfy dynamiczne dla przeciętnego zjadacza prundu, to może to
    > stać się w miarę sensowne. Oczywiście dla prosumenta na nowych zasadach.
    >
    > L.
    Co się stanie sensowne bez akumulatorów? Bez akumulatorów fotowoltaika indywidualna
    jako sposób na zabezpieczenie energetyczne państwa nie istnieje. Według starej zasady
    ZE pobierał 20 lub 30% ilości wprowadzonej do sieci energii. W pewnym momencie wyszło
    że magazynował jak węgiel kosztował 1/3 tego jak oddawał. Normalnie interes życia
    zrobili. Z litości nie napisze że to ja za ten interes place. System ze sprzedał jak
    miał za dużo a ZE miał za mało jest dobry. Jak będzie potrzebował to kupi po cenie
    rynkowej. Teraz zrobili ukłon i płacą według średniej ceny z poprzedniego miesiąca.
    Jak przejdą na system ceny z poprzedniej godziny to się okaże że w słoneczny letni
    dzień w dobrych dla fotowoltaiki godzinach średnia cena prądu może być nie dość że
    niska to jak u szwabów bywało może byc ujemna. Ale za to dzisiaj przez trzy godziny
    od 19 cena prądu może być bardzo dobra. Jak ktoś wtedy wbije prad to możliwe że
    złotówkę za kilowatogodzine dostanie. Na stronie PSE kilka razy widziałem że żeby
    zbilansować sieć, wyrównać częstotliwość, kupowali prąd po 4 złote za
    kilowatogodzine. Ale nigdy nie było to w najlepszym czasie dla fotowoltaiki tylko
    przed 7 rano i po 18 wieczorem. Fotowoltaika nawet w czasie wojny jest do niczego bo
    pierdolną z moździerza i fala uderzeniowa potlucze szyby w promieniu od
    kilkudziesięciu do kilkuset metrów.