    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 4 Jun 2017 23:54:48 -0700 (PDT)
    <ogv12i$1qc$1@node1.news.atman.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <oh0bq9$e8n$1@node2.news.atman.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <oh0f55$h6v$1@node2.news.atman.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <1...@g...com>
    <5933fca8$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <oh13uj$57g$2@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <4...@g...com>
    <oh1uru$vta$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: a są tu jacyś komputrowcy?
    From: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 czerwca 2017 23:42:23 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Dostałes też drugiego gdzie jest informacja o doświadczeniach
    > sugerujących istnienie cząstek wirtualnych, w tym najnowszym z
    > niepewnością 1%:
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Casimira

    no bądźże precyzyjny - dostałem linka który mówi ze płytki sie przyciągają i własnie
    to zostało zmierzone. To wskazuje na sensownosc hipotezy o wirtualnych cząstkach -
    ale i prawidłowe wyniki pomiarów ciepla wlasciwego potwierdzały teorie flogistonu.
    Fizycy juz od dawna mówią ze te cząstki to wlasciwie ich nie ma bo są struny. Zatem
    moze sie okazac ze teorie są błędne bo będą wymyslone lepsze.

    >Wazne że hipoteza
    > zostala potwierdzona doświadczalnie i na dzień dzisiejszy mamy roboczą
    > teorię o tym że próznia nie jest pusta.

    otóż o tym wlasnie mówie :)

    > dobrze sprawdza się doświadczenie z hipotezą. Jesli zamierzasz zaś
    > pojmować fizykę kwantową za pomocą zdrowego rozsądku to daruj sobie.
    > Fizykę kwantową pojmuje sie za pomocą matematyki.

    alez oczywiscie ze za pomocą zdrowego rozsądku sprowadzonego na poziom kwantowy.
    Zdrowy rozsądek to wlasnie stosowny aparat matematyczny i logika.

    Ale, ale -co sądzisz o mojej teorii puchnięcia czarnych dziur? :-)

    b.