eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniebrama garażowaRe: brama garażowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!news2.google.com!npeer0
    3.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!
    nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.new
    s.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-
    mail
    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    References: <m...@4...net>
    <js992b$3pr$1@node2.news.atman.pl>
    <4fe82bc9$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
    <js9mi2$p8k$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: brama garażowa
    Date: Mon, 25 Jun 2012 15:11:05 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    Lines: 76
    Message-ID: <4fe8636b$0$1298$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.55.236.85
    X-Trace: 1340629867 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1298 80.55.236.85:63365
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4665
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:453561
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:js9mi2$p8k$1@node1.news.atman.pl...

    > Przeczytaj spokojnie jeszcze raz to zrozumiesz

    Przeczytałem ponownie i nadal utrzymuję że to banialuki.

    > Dla przykładu garaż 5m długości i auto 4,5m długości. Zostaje 0,5m klapa
    > przy otwieraniu zajmuje jakieś 30cm (zależnie od modelu) czyli zostaje
    > 20cm = na styk, gdyby brama była zamontowana w połowie grubości ściany
    > powstałaby "wnęka" głęboka na dodatkowe 20cm, gdzie można stać otwierając
    > klapę i nie martwiąc się że dostanie się w zęby.

    I jaki masz problem otworzyć drzwi garażu aby stanąć wygodnie przed klapą i
    ją otworzyć? Chcesz mieć wygodny garaż to wybuduj wygodny a nie szukaj
    dodatkowej powierzchni dzięki konstrukcj bramy.

    > Czy Ty na pewno piszesz w odpowiednim wątku? Piszemy o garażu w bryle więc
    > możliwe jest przejście z domu bez otwierania bramy. Np. w zimie wjeżdżam
    > autem do garażu zamykam bramę, a dopiero później otwieram bagażnik i noszę
    > zakupy.

    No ale nadal nie rozumiem dlaczego miałbym nie otworzyć sobie bramy
    garażowej.

    >> Mało tego nie wiesz że brama segmentowa daje ci większą wysokość po
    >> otwarciu niż ochylna? Przy uchylnej często otwarcie bagażnika to walenie
    >> otwartą klapą po bramie w górze.
    > To wszystko zależy od prowadnic. Tak bramy segmentowe dają większy wybór w
    > tym względzie - możliwe są np. prowadnice które spowodują, że taka brama
    > wjedzie aż pod sufit (sam tak mam), a nie będzie jechać poziomo na
    > wysokości nadproża jak ma większość. Jednak nigdzie w nowym budownictwie
    > nie spotkałem nadproża niższego niż 2,2 (a zwykle jest więcej) więc brama
    > uchylna jest na wysokości 2,05 - 2,10. Nie wiem, o jakim aucie piszesz,
    > ale tyle wystarcza

    No to ci powiem że klapa mojego auta omal nie dotyka do bramy segmentowej po
    jej otwarciu a u sąsiada z bramą uchylna otwarcie byłoby niemozliwe gdyż
    brakuje miejsca i klapa po niepełnym otwarciu samoczynnie nie pozostanie w
    pozycji otwartej lecz opada.


    > Oj widziałem, widziałem nawet mam takie dwie u siebie w domu. W uchylnej
    > też są sprężyny i tak samo jak w segmentowej równoważą jej ciężar. Brama
    > segmentowa ma rolki a silnik ciągnie ją w bok. Nawet jak zrównoważysz
    > ciężar bramy segmentowej odpowiednim naciągiem sprężyn to i tak jej
    > podniesienie wymaga większej siły ciągnącej od silnika bo on ciągnie w bok
    > a nie podnosi do góry.

    A jaką ty masz bramę, bo jakoś u mnie czy ciągnięcie czy podnoszenie wymaga
    tej samej siły właśnie dzięki sprężynom i układowi prowadnic.

    >> Dzięki temu bramę podnoszę z lekkością z taką samą siłą w każdej jej
    >> pozycji więc siłowniki nie muszą być wcale jakieś mocniejsze,
    >
    > Bo ty podnosisz, a nie ciągniesz. Wejdź na drabinę i pociągnij to
    > zobaczysz, że wymagana siła jest inna gdy brama jest jeszcze w pionie niż
    > gdy już jest prawie całkowicie otwarta.

    Ale tak na powaznie, zastanawiałeś się wogóle nad tym co napisałeś czy
    tylko tak sobie wymyśliłeś?
    Zresztą mam jeden z najsłabszych siłowników i to ustawiony jest na minimum
    mocy.

    > Chyba coś pomyliłeś - to segmentówki mają uszczelki na płask i mogą
    > przymarznąć nawet gdy jest tylko 1mm wody. Bramy uchylne mają szczelinę i
    > nie przymarzają.

    Dziwne, notorycznie co zimę mam pod drzwiami zalegający lód i śnieg i jakoś
    ani razu nie było problemu z przymarzniętymi uszczelkami u sąsiada bez
    rozkuwania lodu łomem uchylna nie drgnie, gdyż w pierwszej fazie otwierania
    musi się przesunąć do przodu co utrudnia w tym leżący lód i śnieg.


    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1