  • Data: 2022-05-23 12:35:41
    Temat: Re: cena węgla
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 23 maja 2022 o 08:32:18 UTC+2 M M napisał(a):
    > Może nie jestem w temacie tych rybek, ale wydaje mi się, że posiadanie fotowoltaiki
    chyba nie wyklucza hodowania rybek. Ale jeśli te rybki to taki złoty biznes (czas
    zwrotu trzy miesiące) to ktoś to w końcu opodatkuje. Albo zaczną to robić wszyscy -
    ale wtedy z powodu nadpodaży cena rybek spadnie. Nad reaktorami termojądrowymi
    pracują od kilkudziesięciu lat i wciąż są "za około 20 lat". A energia nie będzie po
    10 groszy bo opłaty przesyłowe nadal będą, wątpię by każdy mógł mieć mały reaktor w
    ogródku.
    Po tym co napisałeś wychodzi że jesteś człowiekiem małostkowym z polotem
    charakteryzującym płyty chodnikowe. Rybka to przykład że są lepsze inwestycje od
    fotowoltaiki. Zwłaszcza że fotowoltaika nie jest inwestycją w znaczeniu takim że po
    okresie eksploatacji kiedy trzeba jej składniki wymienić na nowe nie zarobiła na nie.
    Dała i owszem tańszy prąd ale nie tyle aby wystczylo na nową instancje. Dałem
    niedawno przykład z taksówkarzem który kupuje nowe samochody. Co tutaj jeszcze
    zostało? Fakt że długo już pracują nad reaktorami termojądrowymi. Ale oprócz
    systematycznej pracy czasami pojawia się szczęście. Pierwszy teflon zrobili fuksem a
    potem stracili mnóstwo czasu żeby dowiedzieć się jak on sam się zrobił. Jutro albo
    nigdy może się pojawić informacja że pomogła sztuczna inteligencja i pierwszy reaktor
    termojądrowy działa już trzy tygodnie. Daje się sterować. Można go włączać i wyłączać
    ja się chce. I że bilans energetyczny jest mocno dodatni. Oczywiście możesz piętrzyć
    trudności ale nic to nie da bo postępu nie da się zatrzymać. Jak elektrownia na
    węgiel używa milion ton węgla rocznie to taka sama duża atomowa potrzebuje 30 ton
    paliwa jądrowego a termojądrowa pół tony. W Polsce zbudowanie kilku elektrowni
    jądrowych wywala na plecy fotowoltaike konsumencka. Za chwilę okaże się że aby
    oddawać prąd co sieci potrzebne będą akumulatory. Bez nich panele będą drogim
    gadżetem bo operator sieci będzie sterował odbiorem zdalnie wyłączając możliwosc
    oddania prądu do sieci. W zasadzie już tak robi. W ostatnim czasie było kilka
    artykułów na ten temat na popularnych portalach informacyjnych. Dalej uważam że "
    rybki" mogą być lepszym interesem niż panele fv. Oczywiście mam mam myśli
    użytkownika paneli a niech sprzedawcę. Bo dla sprzedawcy są one "rybkami".