  • 1. Data: 2022-05-17 19:19:00
    Temat: cena węgla
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dwa lata temu "wymusiłem" na Teściach (80+) zmianę sposobu ogrzewania z
    węgla na gaz.
    Po dwóch sezonach Teściowie są "wniebowzięci" - ale idzie trzeci i już
    widzę, że będzie wtopa.
    Jak myślicie - kupować teraz wagon węgla na zapas - czy jeszcze poczekać
    na "pomoc państwa"?

    TG

  • 2. Data: 2022-05-17 19:31:15
    Temat: Re: cena węgla
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Dwa lata temu "wymusiłem" na Teściach (80+) zmianę sposobu ogrzewania z
    > węgla na gaz.
    > Po dwóch sezonach Teściowie są "wniebowzięci" - ale idzie trzeci i już
    > widzę, że będzie wtopa.

    Dlaczego?
    Węgiel ma stanieć?

  • 3. Data: 2022-05-17 19:31:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 19:19 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

> [...]
    > widzę, że będzie wtopa.
    > Jak myślicie - kupować teraz wagon węgla na zapas - czy jeszcze poczekać

    zapomniałem dopisać - aktualnie tona węgla u Teściów to 2700 PLN.
    Na sezon idzie im 4 tony.
    Gaz aktualnie to niewiadoma, czy będzie i w jakiej cenie...

    TG

  • 4. Data: 2022-05-17 19:33:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 19:31 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Dlaczego?
    > Węgiel ma stanieć?

    Gaz podrożeje, nie wiadomo o ile.

  • 5. Data: 2022-05-17 19:54:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > zapomniałem dopisać - aktualnie tona węgla u Teściów to 2700 PLN.
    > Na sezon idzie im 4 tony.
    > Gaz aktualnie to niewiadoma, czy będzie i w jakiej cenie...

    A węgiel to ta wiadoma, łącznie z ceną, czy o co chodzi?
    Bo wtopa to mogłaby być, gdyby gaz drożał mocniej, a ja dzisiaj
    słyszałem że jednak węgiel już chodzi po 4 tys i drożeje DUŻO mocniej
    niż gaz.

  • 6. Data: 2022-05-17 19:59:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 19:54 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

> [...]
    > Bo wtopa to mogłaby być, gdyby gaz drożał mocniej, a ja dzisiaj
    > słyszałem że jednak węgiel już chodzi po 4 tys i drożeje DUŻO mocniej

    Gaz (jak będzie) - będzie jakieś 1,5 razy cena węgla (w kosztach
    ogrzewania).
    Cytując grupowego klasyka: dam sobie "..uja w talarki pociąć, że tak
    będzie".

    TG

  • 7. Data: 2022-05-17 21:43:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > zapomniałem dopisać - aktualnie tona węgla u Teściów to 2700 PLN.
    > Na sezon idzie im 4 tony.
    > Gaz aktualnie to niewiadoma, czy będzie i w jakiej cenie...

    Ponad 10 tys zł za roczne ogrzanie domu?
    To może lepiej go po prostu zburzyć?

    --
    MN

  • 8. Data: 2022-05-17 21:57:40
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 17 May 2022 at 21:43:45 UTC+2, Marcin N wrote:
    > Ponad 10 tys zł za roczne ogrzanie domu?
    > To może lepiej go po prostu zburzyć?
    >

    > --
    > MN
    Napisałem jak zalapać się na węgiel groszek za 1000 zł
    warto się zapisać
    ==

    sprzedaje workowany ekogroszek w cenie od 930 do 1050 zł za tonę.
    Subscribe
    a a's profile photo
    a a
    16 May 2022, 18:39:50 (yesterday)
    https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/SQA
    t49Y6owU

  • 9. Data: 2022-05-17 23:07:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 17 maja 2022 o 19:59:11 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > ogrzewania).
    > Cytując grupowego klasyka: dam sobie "..uja w talarki pociąć, że tak

    To się nazywa dobrowolność przymusowa. Jednym z wielu elementów jakimi rządzący
    sterują niewolnikami którymi zarządzają są ceny. Dodrukowali przez pandemię trochę za
    dużo pieniędzy. Za dużo pieniędzy bez pokrycia = inflacja. Mechanizm likwidacji
    nawisu inflacyjnego poprzez stopy procentowe jest skuteczny ale nie działa od razu.
    Trzeba do niego dołożyć inne sposoby ściągania przez rząd pieniedzy z rynku. Dawno
    temu sól była droga i stanowiła część dochodu króla. Dzisiaj to paliwa, opał i
    wszystko co jest wytwarzane w spółkach skarbu państwa. Fotowoltaiki rząd nie chce bo
    rozproszona wprowadza chaos w sieci i jest nieprzewidywalna jeśli nie ma
    magazynowania na poziomie producenta. To zamiast przechowywania prądu w sieci, co
    powodowało nawis inflacyjny u ludzi, wprowadzili kupowanie po cenie hurtowej. Po
    uwzględnieniu ceny instalacji czas zwrotu się wydłuży i zmniejszy nawis inflacyjny w
    przyszłości.

  • 10. Data: 2022-05-17 23:27:12
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 17 May 2022 at 23:07:04 UTC+2, 4...@g...com wrote:

> [...]
    uwzględnieniu ceny instalacji czas zwrotu się wydłuży i zmniejszy nawis inflacyjny w
    podałem linka, ale nikt nie czyta

    " w poszukiwaniu niższych cen trafił do internetowego sklepu PGG. Mówi, że w teorii
    wszystko wyglądało wspaniale. Państwowa spółka informuje, że sprzedaje workowany
    ekogroszek w cenie od 930 do 1050 zł za tonę. Do tego trzeba oczywiście doliczyć
    koszty transportu (150 zł za paletę), ale to wciąż bardzo atrakcyjna oferta.

    https://www.onet.pl/informacje/onetslask/jak-kupic-w
    egiel-na-stronie-internetowej-pgg-to-jak-zdobyc-bile
    t-na-mecz/z7s63kh,79cfc278