  • 11. Data: 2022-05-18 05:59:00
    Temat: Re: cena węgla
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Gaz (jak będzie) - będzie jakieś 1,5 razy cena węgla (w kosztach
    > ogrzewania).

    Z jakiego powodu?
    W sensie jak to wyliczyłeś?

  • 12. Data: 2022-05-18 06:59:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    800 zł miesięcznie za C.O. to ludziom się zdarza za duże mieszkania płacić.

    -----

  • 13. Data: 2022-05-18 08:59:52
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > zapomniałem dopisać - aktualnie tona węgla u Teściów to 2700 PLN.
    > Na sezon idzie im 4 tony.
    > Gaz aktualnie to niewiadoma, czy będzie i w jakiej cenie...

    To pałac majo? Niech ocieplą :] Koszt jednorazowy zwróci się w latach.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 14. Data: 2022-05-18 12:07:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 17 May 2022 19:19:00 +0200, w <o...@l...harvard.local>,
    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał(-a):

> [...]
    > widzę, że będzie wtopa.
    > Jak myślicie - kupować teraz wagon węgla na zapas - czy jeszcze poczekać

    Kupuj. Najwyżej sprzedaż zimą. Taniej nie będzie :)

  • 15. Data: 2022-05-18 12:24:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-05-2022 o 12:07, r...@k...pl pisze:

    > Kupuj.

    Jeśli dobrze rozumiem, każesz starszym ludziom palić węglem, zamiast
    gazem, bo może wyjdzie NIECO taniej (nie wyjdzie jak koszt palacza
    policzysz).

    Naprawdę węgiel po 2700 za tonę wyjdzie taniej niż gaz?
    Podrożały chyba procentowo podobnie, więc jakim cudem poprzednio
    wychodziło taniej?

    Chodzi o to że OBECNA cena węgla jest podobna do OBECNEJ ceny gazu, ale
    jak kupisz węgiel teraz, to masz obecną cenę, a gazu w obecnej cenie na
    zapas nie kupisz?

  • 16. Data: 2022-05-18 12:33:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 18 maja 2022 o 12:24:05 UTC+2 Cavallino napisał(a):
> [...]
    >
    > Chodzi o to że OBECNA cena węgla jest podobna do OBECNEJ ceny gazu, ale
    > jak kupisz węgiel teraz, to masz obecną cenę, a gazu w obecnej cenie na

    Problem jest nie tylko z cena węgla.
    Ekogrochu np na dzisiaj kupić nie mozna- nie ma.

  • 17. Data: 2022-05-18 12:38:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 18 May 2022 12:24:04 +0200, w <t62hg4$v9t$2$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Jeśli dobrze rozumiem, każesz starszym ludziom palić węglem, zamiast
    > gazem, bo może wyjdzie NIECO taniej (nie wyjdzie jak koszt palacza
    > policzysz).

    Nie mam pojęcia jak wyjdzie, może cena węgla spadnie. W co oczywiście nie
    wierzę biorąc pod uwagę całokształt otoczenia gospodarczego.

    > Chodzi o to że OBECNA cena węgla jest podobna do OBECNEJ ceny gazu, ale
    > jak kupisz węgiel teraz, to masz obecną cenę, a gazu w obecnej cenie na
    > zapas nie kupisz?

    Tak. Będzie to coś w rodzaju ubezpieczenia.

  • 18. Data: 2022-05-18 12:45:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-05-2022 o 12:38, r...@k...pl pisze:

    > Tak. Będzie to coś w rodzaju ubezpieczenia.

    Nie taniej/wygodniej by zagrać jakąś opcją na cenie gazu?
    Efekt ten sam, a czyściej i mniej męcząco.

  • 19. Data: 2022-05-18 13:25:18
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Jak myślicie - kupować teraz wagon węgla na zapas - czy jeszcze poczekać
    > na "pomoc państwa"?

    węgiel kosztuje 2,5k za tonę, chyba że masz blisko do pgg i zamówisz u nich
    przydziałowe 5t

  • 20. Data: 2022-05-18 16:17:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 17 May 2022 19:19:00 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Jak myślicie - kupować teraz wagon węgla na zapas - czy jeszcze poczekać
    > na "pomoc państwa"?

    Już jest, "Czyste powietrze" się nazywa, jest to
    dotacja do termomodernizacji i wymiany źródła ciepła
    na PC i jeszcze 5k dają na PV do tego. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk